سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
لزوم توقف خروج خام مواد معدنی بوکسیت از کهگیلویه و بویراحمد
17 بهمن 1400 - 10:03
شناسه : 24204
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن انتقاد از بهره‌برداران معادن بوکسیت استان و به ویژه شرکت آلومینای ایران (بهره‌بردار بوکسیت مندون شهرستان چرام)، به دلیل عدم سرمایه‌گذاری در زمینه صنایع معدنی پایین‌دست بوکسیت، خواستار توقف خروج خام مواد معدنی از استان شد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در یاسوج، اظهار داشت: ایجاد صنایع معدنی مرتبط توسط بهره‌بردار عمده بوکسیت استان کهگیلویه و بویراحمد(شرکت آلومینا) امری ضرورت است.

وی افزود: در صورت عدم توجه به این خواسته مهم مردمی و عدم ارائه برنامه مشخص و عدم ایجاد صنایع مرتبط، در ادامه درباره امکان فعالیت استخراجی معدن، تجدید نظر جدی خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: کار پژوهشی در استان نباید تعطیل شود و سازمان برنامه و بودجه و دانشگاه یاسوج کمک کنند تا ایرادات طرح‌های پژوهشی رفع و در روند توسعه استان تاثیرگذار باشند.

احمدزاده با بیان اینکه کار پژوهشی تنها در حوزه مطالعاتی قابل قبول نیست، تصریح کرد: دستگاه‌های ناظر بر طرح‌های پژوهشی باید نظارت کنند تا کوتاهی صورت نگیرد.

وی با اشاره به تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر، ادامه داد: پژوهشگران و فناوران استان کارهای فوق‌العاده‌ای انجام دادند که می‌طلبد در نشستی علاوه بر شنیدن صحبت‌ها، مشکلات و خواسته‌ها، از آن‌ها تجلیل ویژه‌ای شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان با اشاره به استفاده از ظرفیت پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان برای ایجاد اشتغال، خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان فرصت خوبی برای ایجاد اشتغال در استان هستند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.