سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
لزوم حرکت صنعت خودرو در مسیر کسب افتخار ملی
03 آبان 1400 - 13:06
شناسه : 19589
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: موظفیم که حداکثر ظرف مدت دو سال صنعت خودروسازی را به افتخار ملی تبدیل نماییم.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رضا فاطمی امین در مراسم آغاز تولید انواع تارا اتوماتیک و پروژه توسعه محصولk125، اظهار داشت: صنعت خودرو به لحاظ ظرفیت‌های ساخت، طراحی، فنی و مهندسی به جایگاه خوبی رسیده و در این راستا وقت جهش جدی در بهبود کیفیت، قیمت و صادرات است.

وی با تاکید بر اینکه توانمندی‌های صنعت خودرو باید برای مردم ملموس شود، افزود: عموم مردم حس خوبی به صنعت خودروسازی کشور ندارند و این موضوع علی‌رغم همه توانمندی‌های این صنعت، نگران‌کننده است. لذا موظفیم که حداکثر ظرف دو سال خودروسازی را به افتخار ملی تبدیل کنیم. البته در این راستا ۹ پروژه حاکمیتی برای صنعت خودرو تعریف شده است، همچنین قطعه‌سازان و خودروسازان نیز باید پروژه‌های متعدد خود را تعریف و پیاده‌سازی نمایند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه طی دو ماه از تصدی مسئولیت خود در وزارتخانه ۱۰ اولویت را در دستور کار قرار داده‌ام، گفت: یکی از این اولویت‌ها صنعت خودرو است که علی‌رغم همه چالش‌ها، فرصت‌های بسیار جدی در این صنعت برای توسعه وجود دارد.

فاطمی امین با اشاره به برخی هدف‌گذاری‌های انجام شده برای توسعه صنعت خودرو، بیان کرد: می‌خواهیم تا پایان سال ۱۴۰۱ حداقل ۱۵ درصد قیمت تمام شده خودرو را کاهش یابد. علاوه بر این هدف‌گذاری برای تولید بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۱۴۰۱ را داریم و از سال ۱۴۰۲ به بعد نباید خودرو زیر سه ستاره کیفی تولید شود.

وی ادامه داد: امسال می‌خواهیم بیش از یکصد هزار دستگاه خودرو تا پایان سال تولید کنیم. لذا از خودروسازان خواسته‌ایم که برنامه هفتگی خود را به وزارتخانه ارائه دهند تا بتوانیم به صورت مداوم آن را رصد کنیم و تاکنون سایپا و ایران خودرو برنامه تولید خود را به صمت داده‌اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان با بیان اینکه می‌توانیم خودروسازی مطرح در سطح منطقه باشیم، خاطرنشان کرد: تمامی این هدف‌گذاری‌ها به همت خودروسازان، قطعه‌سازان و فعالان این صنعت شدنی است و وزارتخانه نیز در کنار صنعت خودرو تا رسیدن به نقطه تعالی خواهد بود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.