چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
لزوم رسیدگی به مشکلات صنعت زغال‌سنگ
04 آبان 1400 - 12:04
شناسه : 19637
نشست مشترک مدیران شرکت‌های زغال‌سنگ خصوصی استان کرمان با رییس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و نیز مدیر کل تعاون استان برگزار شد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در این نشست بر لزوم شفاف‌سازی صورت‌های مالی شرکت‌های بخش خصوصی زغال استان کرمان تاکید کرد، اظهار داشت: به منظور کمک به فعالیت صنعت زغال‌سنگ استان ارائه اطلاعات صورت‌های مالی مبنی بر میزان فروش، سود خالص، بهای تمام شده و وضعیت دارایی‌ها و استهلاک ضروری است. گزارش عملکرد سه ساله شرکت‌های زغالی در راستای شفافیت اطلاعات به بهبود عملکرد شرکت‌ها و همچنین برآورده شدن مطالبات کارگری کمک ویژه‌ای خواهد کرد.

وی افزود: همزمان با رفع مشکلات کارگری باید به فکر رفع مشکلات صنعت زغال کشور نیز بود، زیرا با رفع مشکلات این صنعت امکان توانمندسازی شرکت‌های تولیدکننده زغال در بخش دولتی و غیر دولتی و نیز کمک به قشر کارگر نیز فراهم خواهد شد.

رییس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در این نشست که چند محور اساسی آن به تصویب رسید، گفت: قرار است هفته آینده در نشست انجمن زغال کشور که نمایندگانی از کرمان نیز حضور خواهند داشت رفع مشکلات این صنعت در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

پورابراهیمی با اشاره به تغییر در قیمت‌گذاری زغال برای افزایش درآمدهای شرکت‌های زغالی کشور، بیان کرد: با توجه به افزایش تورم و شرایط فعلی تمام شده در شرکت‌های تولیدی امکان ادامه فعالیت را با مشکل مواجه می‌کند. نمونه کاری که در سال ۱۳۹۸۹۸ با اخذ مجوز از دولت انجام شد توانستیم رابطه این مهم را با شمش فولاد خوزستان ربط بدهیم که این تغییر مجدد باید اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: نکته دوم که بسیار حائز اهمیت است اینکه حذف حقوق دولتی از سرفصل پرداخت حقوق دولتی معادن زغال‌سنگ در راستای کمک به این شرکت‌ها و پرداخت بخشی از حق بیمه کارگری و کارفرمایی شرکت‌های زغال‌سنگی توسط دولت در بودجه سنواتی همانند بیمه قالی بافان و کارگران ساختمانی باید مد نظر قرار گیرد.

رییس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، اذعان داشت: پیگیری تسهیلات کم‌بهره و مدت‌دار برای مکانیزه شدن معادن و افزایش ایمنی فعالان کارگری در معادن کشور به‌ویژه این استان به عنوان قطب معدن کشور لازم است‌.

پورابراهیمی با بیان اینکه تصمیمات فوق در سطح ملی اتخاذ شده است، عنوان کرد: در سطح استانی نیز مقرر شد شرکت‌های زغال‌سنگ با هماهنگی کمیسیون و اداره کار نشست مشترکی را برای رفع مشکلات بیمه‌ای و مالیاتی با حضور مدیران شرکت‌ها در دستور کار قرار دهند تا با حل مشکلات شرکت‌ها امکان ایفای تعهدات نسبت به کارگران فراهم شود. هر چه بتوانیم از تولید کشور بیشتر حمایت کنیم خدمت بیشتری به جریان کارگری کرده‌ایم.

وی در پایان ضمن تاکید بر ضرورت ارتقای فناوری‌های تولید در شرکت‌های دولتی و خصوصی معادن زغال‌سنگ با هدف افزایش بهره‌وری آن‌ها، مجلس به صورت‌های مالی این شرکت‌ها ورود خواهد کرد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.