جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
لزوم سرمایه‌گذاری عظیم جهت اکتشاف مس در کشور
22 فروردین 1401 - 9:48
شناسه : 26454
رییس انجمن مس ایران عنوان کرد: رییس انجمن مس ایران گفت: در حال حاضر صادرات کشور در حوزه مس، کم‌تر از دو میلیارد دلار است که باید این میزان به ۱۰ میلیارد دلار برسد چراکه پتانسیل این حجم از صادرات در کشور وجود دارد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی انجمن مس ایران
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهرام شکوری رییس انجمن مس ایران در خصوص ظرفیت تولید مس در کشور، اظهار داشت: مهم‌ترین عناصر و مواد معدنی که در دنیا وجود دارد، در ایران نیز موجود است؛ به طوری که در حال حاضر ۱۲٫۵ درصد از معادن ایران بر روی کمربند آلپ هیمالیا قرار گرفته و یکی از مهم‌ترین عناصر و مواد معدنی ایران مس است.

وی افزود: مس، یکی از مواد معدنی مهم است که بیشترین کاربرد را در میان تکنولوژی‌های نوین دارد. پس با توجه به این موضوع، باید تولید مس چهار برابر میزان فعلی در کشور افزایش پیدا کند که البته این تولید به سرمایه‌گذاری عظیم در اکتشافات نیاز دارد.

رییس انجمن مس ایران، گفت: فولاد نیز سهم مطلوبی در توسعه صادرات کشور دارد و همچنین در کنار این موضوع، باید به سنگ‌های تزئینی اهمیت بیشتری داده شود؛ چراکه ذخایر عظیمی از سنگ‌های تزئینی در داخل کشور وجود دارند که اگر حمایت جدی از این ذخایر شود، می‌توانیم در حوزه سنگ‌های تزئینی هم ۲۰ درصد از سهم بازار را در اختیار داشته باشیم. همچنین اگر دولت حمایت جدی از بخش معدن و مواد معدنی ارزشمند داشته باشد، این بخش به خوبی می‌تواند جایگزین نفت شود و چندین برابر درآمد‌های نفتی را برای کشور ایجاد کند.

شکوری در پایان خاطرنشان کرد: باید به تولید اهمیت بیشتری داده شود و حمایت‌های مالیاتی بیشتری از تولید صورت بگیرد. همچنین بانک‌ها به نوعی موظف هستند تا نظام بانکی را متحول کنند و تسهیلات لازم را در اختیار فعالان معدنی قرار دهند که در نتیجه با تمام این حمایت‌ها، بخش معدن آینده روشنی را برای تولید، اشتغال و ارزآوری کشور می‌تواند ایفا کند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.