پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
لزوم عرضه همه محصولات نوردى در بورس
23 آذر 1399 - 6:30
شناسه : 3160
محمد کشانی عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با بیان اینکه تدوین و ابلاغ شیوه نامه زنجیره فولاد کشور به پیشنهاد انجمن تولیدکنندگان فولاد بوده است گفت: انجمن فولاد و فولادسازان حمایت خود را از این شیوه نامه اعلام کرده اند و تنها چند ابهام این دستورالعمل باید رفع شود.
ارسال توسط :
پ
پ

وی افزود: به عقیده انجمن فولاد هر نفعی که حاصل می شود باید به مصرف کننده نهایی برسد و بر همین اساس پیشنهاد عرضه و کشف قیمت تمامی حلقه ها پس از شمش در بورس کالا مطرح شد و در چند هفته اخیر شاهد تثبیت قیمت ها و بعضا کاهش برخی اقلام در بازار بودیم.
کشانی اظهار داشت: اگرچه این شیوه نامه دارای برخی ایرادات بود اما طی چند بند و در قالب مکاتباتی از سوی انجمن فولاد به آقای نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور و همینطور وزیر منتقل و مقرر شد، ایرادات و ابهامات برطرف شود.
وی تصریح کرد: مطالعات بر روی شیوه نامه پس از ارسال ایرادات آغاز شده و پیش بینی می شود اصلاحات مذکور نهایتا تا پایان آذر ماه انجام و ابلاغ گردد.
این عضو هیئت مدیره انجمن فولاد یادآور شد: همه شرکت هایى که از بورس مواد اولیه خریدارى مى کنند باید محصول تولیدى خود را در بورس عرضه کنند که این اتفاق به شفافیت بیشتر و بهبود اوضاع بازار کمک شایانى مى کند.
کشانی با اشاره به ماده ۸ این شیوه نامه و اعتراض نوردکاران بر روی این بند گفت: در این بند بیشتر تمرکز بر روی نوردکارانی است که شمش را از بورس خریداری کرده اما محصولات خود را در بورس عرضه نمى کنند و محصولات آنها سر از بازار آزاد در می آورد.
به گفته این فعال بازار فولاد، چرا باید نوردکاران شمش را از بورس کالا به قیمت ۸ هزار تومان خریداری کنند اما میلگرد در بازار به قیمت بعضا ۱۴ هزار تومان به فروش برسد؟ به عقیده ما خریدارانی که مواد اولیه خود را از بورس خریداری می کنند باید محصول خود را نیز در بورس عرضه کنند و سود معقول کسب نمایند.
وی تاکید کرد: فروش خارج از بورس منجر به گران رسیدن کالا به دست مصرف کننده نهایی شده و تاثیر خود را بر روی قیمت مسکن نیز خواهد گذاشت.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.