چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
لزوم نوسازی ماشین‌آلات معدنی فرسوده
22 تیر 1401 - 20:32
شناسه : 30287
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بیش از ۱۵ هزار دستگاه ماشین‌آلات معدنی با عمر بیش از ۲۰ سال در ناوگان صنایع معدنی وجود دارد که نیازمند نوسازی و جایگزینی است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، رضا محتشمی‌پور‌ معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: بخشی از این ماشین‌آلات قابلیت بازسازی دارند، اما بقیه آن‌ها باید از طریق واردات تامین شوند. آزادسازی واردات معدنی فقط منحصر به ماشین‌آلاتی است که توانی برای ساخت آن‌ها در داخل وجود ندارد.

وی افزود: واردات ماشین‌آلات معدنی بدون سابقه ساخت در داخل کشور، بدون محدودیت آزاد شده است و به این ترتیب، چشم‌انداز خوبی در بخش تجهیزات بخش معدن برای آینده پیش‌بینی می‌شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، بیان کرد: در سایر ماشین‌آلاتی که توان ساخت آن‌ها در داخل وجود دارد، واردات انجام نخواهد شد. این مهم در بخشنامه اداره کل ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت نیز به روشنی آورده شده است.

محتشمی‌پور در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته، واردات ماشین‌آلات معدنی با کندی همراه شده بود که بخشی از آن به دلیل تحریم‌ها بوده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.