چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
لزوم واگذاری معادن تعطیل وزارت صمت از طریق بازار سرمایه
13 بهمن 1400 - 13:51
شناسه : 24059
اعضای کمیسیون تلفیق بودجه 1401 در جلسه امروز 13 بهمن‌ماه 1400، وزارت صنعت، معدن و تجارت را مکلف کرد تا نسبت به واگذاری مجوزهای معادن تعطیل در اختیار خود در قالب شرکت‌های سهامی عام از طریق بازار سرمایه اقدام کند.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری فارس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، وزارت صنعت، معدن و تجارت چهار ماه پس از اجرای قانون واگذاری معادن در اختیار خود مجوز کلیه معادن تعطیل که بیش از یکسال از بسته شدن آن‌ها می‌گذرد به صورت خودکار لغو می‌کند و گزارش آن را باید حداکثر تا ۶ ماه به کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ارائه نماید. آیین‌نامه اجرایی این بند نیز ظرف یک ماه با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و تایید شورای عالی بورس باید تدوین و اجرایی شود.

به موجب موافقت نمایندگان با الحاق جزء ۵ بند (ق) تبصره ۶، حداکثر فرصت رفع تعهد ارزی کالاها و تجهیزات مورد استفاده در پروژه‌های خدمات فنی و مهندسی یکسال پس از دریافت صورت وضعیت تایید شده، توسط سازمان توسعه تجارت است.

گفتنی است، نمایندگان در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال آینده در موافقت با پیشنهاد کمیسیون فرهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت را مکلف کردند، از طریق شرکت‌های خودروسازی ایران خودرو و سایپا از محل تولید محصولات ملی خود نسبت به فروش خودرو به جانبازان بالای ۲۵ درصد دارای محدودیت‌های جسمی و حرکتی و جانبازان ۵۰ درصد تا ۷۰ درصد و فرزندان شهدا با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تقسیط ۵ ساله و کارمزد ۴ درصد اقدام کند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.