سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
لزوم ورود صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی به حوزه سرمایه‌گذاری کلان
15 آذر 1400 - 9:07
شناسه : 21379
رییس هیات عامل ایمیدرو خواستار تدوین افق‌های جدید متناسب با اهداف توسعه‌ای بخش معدن و صنایع معدنی برای صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی شد و گفت: این صندوق در سرمایه‌گذاری‌های کلان نیز باید نقش آفرینی کند.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، وجیه‌الله جعفری رییس هیات عامل ایمیدرو، اظهار داشت: این نهاد پشتیبان بخش معدن، عملکرد رو به رشدی در حوزه معادن کوچک و متوسط بخش خصوصی داشته است، اما ضروری است که از این پس جایگاه و اثربخشی خود را در اهداف چشم‌انداز و برنامه‌های سرمایه‌گذاری کلان معدن و صنایع معدنی به طور مشخص‌تری تعیین کند.

وی در این نشست که معاونان و مدیران ایمیدرو به همراه مدیران صندوق بیمه معدنی حضور داشتند، افزود: حضور در سرمایه‌گذاری‌های کلان در فولاد، مس، آلومینیوم و …، اکتشافات به ویژه در بخش عمیق، فراوری مواد پیشرفته و استراتژیک و … از جمله حوزه‌هایی فعالیت این صندوق است. لذا باید علاوه بر نگاه ملی، اهداف و برنامه‌های فرامنطقه‌ای و بین‌المللی بخش معدن مورد حمایت این صندوق قرار گیرد.

رییس هیات عامل ایمیدرو، گفت: با جذب مشاور می‌توان اهداف جدید را ترسیم کرد، به طوری که در دوره‌های زمانی متفاوت، اقدامات و عملکرد را به صورت کمی، پایش و رصد کرد.

صدور ۹۶۱ میلیارد تومان بیمه‌نامه در هفت ماه ۱۴۰۰

فرید دهقانی مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری‌های معدنی، از رشد بیش از ۲ برابری عملکرد صندوق (در صدور بیمه‌نامه) طی هفت ماه امسال، نسبت به سال گذشته خبر داد.

وی با ارائه گزارش عملکرد صندوق ادامه داد: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه، ۹۶۱ میلیارد تومان بیمه‌نامه توسط این نهاد صادر شد در حالی که عملکرد کل سال ۱۳۹۹ برابر با ۴۷۵ میلیارد تومان بود.

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری‌های معدنی با بیان اینکه ۱۹۶۷ میلیارد تومان بیمه نامه نیز آماده صدور است، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود که عملکرد این صندوق تا پایان سال ۱۴۰۰ به دو هزار میلیارد تومان برسد. علاوه بر این اقدامات فوق سبب اشتغال مستقیم ۹۳۰ نفری در بخش معدن و صنایع معدنی شده و با صدور بیمه‌نامه‌های جدید، یک هزار و ۸۰۰ شغل مستقیم دیگر به این رقم افزوده خواهد شد.

دهقانی اذعان داشت: مطالبات جدیدی به ارقام گذشته اضافه نشده و سال به سال در حال کاهش مانده مطالبات صندوق شده‌ایم. همچنین امسال در پی تحقق سرمایه یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی هستیم تا بتوان در آینده ضمن تنوع بخشی به نوع خدمات، با کمک بانک‌ها تسهیلات بیشتری به حوزه معدن ارائه دهیم. البته افزایش سرمایه صندوق تا پنج هزار میلیارد تومان را در برنامه داریم.

وی یادآورشد: از سال ۱۳۹۶ تاکنون، با حذف مراحل زائد، شاهد کاهش ۴۰ درصدی بروکراسی در فرایند صدور بیمه نامه شده‌ایم.

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی در پایان درباره برنامه‌های توسعه‌ای و جدید این نهاد، خاطرنشان کرد: حمایت از استارت‌آپ‌ها، تقویت همکاری‌ها برای تامین و ساخت ماشین‌آلات معدنی، اکتشاف به ویژه عمیق، حفاری، اکتشاف عناصر استراتژیک و عناصر نادر، پایلوت‌های نیمه صنعتی و تولیدات در مقیاس نیمه صنعتی و با تکنولوژی بالا، تولید محصولات جانبی با هدف حفظ محیط‌زیست از این جمله هستند. در سال ۱۴۰۰ برای نخستین بار حمایت از شرکت‌های حفاری را در مجموعه اقدامات خود قرار داده‌ایم.

گفتنی است، در این نشست جمشید ملارحمان عضو هیات عامل ایمیدرو، امیر خرمی شاد معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی و حسام مقدمعلی معاون طرح‌های توسعه معادن و صنایع معدنی ایمیدرو و همچنین سمیه خلوصی مدیر برنامه‌ریزی و نظارت استراتژیک و امید امامی مدیر معدن ایمیدرو، نکاتی درباره اقدامات این صندوق و همچنین پتانسیل‌هایی موجود برای همگامی اهداف این نهاد با ایمیدرو و توسعه بخش معدن و صنایع معدنی ارائه کردند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.