سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
لزوم کنترل مصارف خطوط تولید با تکمیل پروژه‌ دانش‌بنیان اسکادا
14 فروردین 1401 - 9:31
شناسه : 26084
سرپرست مدیریت عامل ذوب‌آهن اصفهان مطرح کرد؛ سرپرست مدیریت عامل ذوب‌آهن اصفهان ضمن بازدید عیدانه خود از دیسپاچر و هماهنگ‌کنندگان کل خطوط تولید شرکت در جلسه‌ای به همراه مهرداد تولائیان معاون بهره‌برداری و محسن سلطانی مدیر امور فنی و برنامه‌ریزی تولید در جریان مراحل اجرایی پروژه مهم و تاثیرگذار جمع‌آوری داده و کنترل نظارتی خطوط تولید شرکت ( اسکادا) قرار گرفت.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی ذوب‌آهن
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، ایرج رخصتی سرپرست مدیریت عامل ذوب‌آهن اصفهان بر لزوم تسریع  پروژه تکمیل فرایند ثبت وهوشمندسازی داده‌های کنترلی در شرکت علی‌الخصوص خطوط تولید با علم و تجهیزات مدرن و عملیاتی کردن پروژه‌های زیرساختی و دانش‌بنیان در این شرکت بزرگ صنعتی تاکید کرد و اظهار داشت: ذوب‌آهن اصفهان به عنوان مادر صنعت کشور با قدمتی بیش از نیم قرن از مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها و خطوط تولیدی دنیا استفاده می‌کند و با تکیه برتجربه مهندسان و متخصصان داخلی، خود را با علم روز دنیا به روزرسانی کرده است و این فرایند کماکان ادامه دارد.

وی افزود: سیستم جمع‌آوری داده و کنترل نظارتی خطوط تولید شرکت (اسکادا) از سال ۱۳۹۸ شروع شده و طبق گراف و زمان‌بندی، در حال تکمیل و پیاده‌سازی است که با اجرای کامل آن امکان مدیریت بیشتر برمنابع و مصارف مختلف برای ذوب‌آهن فراهم خواهد شد. لذا این شرکت با پیشینه‌ای پنجاه ساله با تکیه بر توان داخلی خود، تکنولوژی روز دنیا را در اختیار دارد و فرهنگ فنی و صنعتی کشور مدیون مهندسان و متخصصان ذوب‌آهن اصفهان است.

تعریف پروژه‌های اسکادا توسط ذوب‌آهن

مهرداد تولائیان معاون بهره‌برداری شرکت ذوب‌آهن نیز ضمن توضیح شرایط موجود و تشریح ضرورت اجرای پروژه اسکادا در خطوط تولید و بهره‌برداری جهت به روز نمودن تجهیزات پیشین و ایجاد یک سیستم جامع گردآوری داده‌های بخش‌های تولیدی و مدیریت دقیق و موثر آن، گفت: با توجه به سرعت پایین و عدم شمول امکان انتقال اطلاعات میدانی به منظور کنترل و مدیریت پارامترهای موثر بر بهره‌برداری بهینه و تولید مستمر و اقتصادی‌، این معاونت بر آن شد تا با بهره‌گیری از دانش روز و تکنولوژی پیشرفته اقدام به تعریف پروژه‌های اسکادا در اغلب واحدهای تولیدی و پشتیبانی نماید.

وی ادامه داد: علی‌رغم محدودیت مالی و تحریم‌های موجود و با تکیه بر توان تجربی و علمی کارکنان معاونت بهره‌برداری، این پروژه‌ها در حال اجرا است که امیدواریم با حمایت بیشتر در آینده خیلی نزدیک بهره‌برداری و مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین از مزایای اجرای پروژه‌های فوق امکان مدیریت منابع انرژی نظیر آب، برق، گاز و بخار و تولید اقتصادی واحدهای بهره‌برداری و امکان تهیه گزارشات مختلف روی فرایندهای تولیدی به منظور تحلیل و مدیریت اقتصادی و فنی است.

اجرای پروژه سامانه سرپرستی و گردآوری داده

محسن سلطانی مدیر امور فنی و برنامه‌ریزی تولید شرکت ذوب‌آهن در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان و لزوم کنترل و نظارت بر کلیه اطلاعات و داده‌های بخش‌های مختلف بهره‌برداری و مدیریت موثر داده‌های فوق، نظر به اینکه این داده‌ها با سیستم‌های آنالوگ قدیمی انجام می‌شود و از سوی دیگر با توجه به لزوم به روزرسانی تجهیزات فوق جهت بالا رفتن سرعت، دقت و ایمنی کار پروژه‌های اسکادا یا همان سامانه سرپرستی و گردآوری داده در بخش‌های مختلف تعریف و طراحی شده و در حال انجام است که پس از اتمام کلیه پروژه‌ها و یکپارچه شدن آن می‌توان به صورت جامع بر پارامترهای کلیدی بخش‌های مهم تولیدی نظارت و کنترل داشته و مدیریت دقیق‌تری اجرا نمود.

لازم به ذکر است که کلیه اقدامات انجام گرفته در این راستا با تکیه بر دانش و توانمندی‌های پرسنل سختکوش بهره‌برداری ذوب‌آهن اصفهان در حال انجام است و ا‌نشالله در آینده نزدیک شاهد تکمیل پروژه‌های فوق خواهیم بود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.