چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
لغو امتیاز تعرفه‌ی آلومینیوم وارداتی از امارات به آمریکا
14 بهمن 1399 - 15:21
شناسه : 6287
به دستور رییس‌جمهور جدید آمریکا انجام شد؛ رییس‌ جمهور جدید آمریکا اعلام کرد که بر خلاف تصمیم رییس‌ جمهور پیشین، تعرفه‌های وضع شده برای واردات آلومینیوم از امارات متحده عربی را مجددا اعمال خواهد کرد.
ارسال توسط : منبع : تسنیم
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، دونالد ترامپ در آخرین لحظات ریاست جمهوری خود، تعرفه‌های این کشور برای واردات آلومینیوم از امارات را لغو کرده بود.
کاخ سفید عصر دوشنبه اعلام کرد که این تعرفه ۱۰ درصدی به دلایل امنیت ملی برقرار خواهد بود.
بایدن اظهار داشت: شواهد موجود نشان می‌دهد که واردات از امارات متحده عربی هنوز تولید داخلی را جابه‌جا می‌کند و در نتیجه امنیت ملی آمریکا را با تهدید مواجه کرده است.
ترامپ در اعلامیه‌ای که روز تحلیف بایدن هنگام سفر وی به استراحتگاه خود، اعلام کرد، تعرفه واردات آلومینیوم از امارات را به حالت تعلیق درآورده است. این اقدام پس از توافق سال گذشته امارات با ترامپ برای ایجاد روابط دیپلماتیک با اسرائیل صورت گرفت.
آمریکا تعرفه‌های جدید گمرکی علیه قطعات هواپیمای ارسالی از اروپا و تعرفه‌های تجاری علیه اتحادیه اروپا را افزایش می‌دهد.
اعمال مجدد تعرفه‌ها توسط بایدن کمتر از یک هفته پس از آن صورت گرفت که ایالات متحده با توقف فروش ۵۰ جنگنده پیشرفته F-35 در روابط خود با امارات یک عقب‌گرد موقت داشت. یک مقام مسئول این توقف فروش را عادی توصیف کرد.
به گفته دفتر نماینده تجارت ایالات متحده، آلومینیوم از لحاظ ارزشی به عنوان بزرگ‌ترین کالای صادراتی امارات متحده عربی به ایالات متحده رتبه‌بندی می‌شود و این کشور در سال ۲۰۱۹، ۱٫۳ میلیارد دلار از این فلز را به خریداران آمریکایی فروخته است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.