چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
لوح سبز ملی در دست غیورمردان اکسین
09 تیر 1400 - 9:35
شناسه : 14558
در مراسم تجلیل از صنایع سبز کشوری که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خوزستان، مدیر کل دفتر ارزیابی زیست‌محیطی کشور و مدیرکل محیط‌زیست خوزستان هشتم تیرماه در هتل نیشکر برگزار شد، تندیس و لوح سبز این مراسم به شرکت فولاد اکسین خوزستان اهدا گردید.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولاد اکسین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمدنبی موسوی‌فرد نماینده محترم ولی فقیه استان خوزستان در این مراسم اظهار داشت: مطابق با فرمایش مقام معظم رهبری توجه به مسئله حفاظت از محیط‌زیست جزو واجبات شرعی و ملی محسوب است. لذا باید تمامی مدیران ارشد سازمان‌ها و صنایع در دستور کار خود قرار دهند.

ضرورت توجه به کنترل آسیب‌های زیست‌محیطی

حمید جلالوندی مدیر کل دفتر ارزیابی زیست‌محیطی کشور، گفت: توسعه و اقتصاد پایدار و اطمینان از حذف و کنترل آسیب‌های زیست‌محیطی باید به صورت مستمر مورد توجه سازمان‌های موفق کشور قرار گیرد.

تدوین برنامه‌های زیست محیطی اکسین

کریم ثابتی مدیر HSE شرکت فولاد اکسین خوزستان نیز با تقدیر از حمایت‌های امین آسیابان سرپرست شرکت، تدوین برنامه‌ فعالیت‌های زیست‌محیطی فولاد اکسین خوزستان که منجر به انتخاب این شرکت شد را اعلام نمود. بخشی از اقدامات انجام شده که مورد ارزیابی مثبت اداره کل محیط‌زیست خوزستان و دفتر پایش سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور قرار گرفت به شرح زیر است:

  1. انجام منظم برنامه‌های نمونه‌برداری و تجزیه و تحلیل آلاینده‌های شرکت فولاد اکسین خوزستان
  2. تدوین فرایند ارزیابی چرخه حیات محصول (LCA)
  3. پیاده‌سازی فرایند ارزیابی جنبه‌های زیست‌محیطی
  4. تمرکززایی بر فرایند واکنش در شرایط اضطراری
  5. ارتقا سیستم مدیریت محیط‌زیست (ISO14001:2015)
  6. تدوین برنامه‌های پاسداشت مناسبت‌های ملی و بین‌المللی محیط‌زیست طی تقویم ملی محیط‌زیست کشور به منظور حساسیت‌زایی فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست
  7. پیاده‌سازی برنامه‌های کنترل عملیات زیست‌محیطی به صورت کمی شده
    انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.