جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
ماشین‌آلات نیاز اساسی معادن خراسان شمالی
02 دی 1400 - 12:02
شناسه : 22147
معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: معادن خراسان شمالی ماشین‌آلات مورد نیاز خود را ندارند و نمی‌توانند با ظرفیت کامل کار کنند.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری فارس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علی اصغر رضازاده معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با بیان اینکه معادن خراسان شمالی ماشین‌آلات مورد نیاز را ندارند، اظهار داشت: معادن استان برای تهیه ماشین‌آلات نیاز به تسهیلات دارند، اما بانک‌ها پروانه‌های بهره‌برداری معادن را به عنوان وثیقه نمی‌پذیرند. لذا معدنکاران نمی‌توانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند.

وی افزود: با اینکه طبق ماده قانونی، بانک‌ها باید پروانه بهره‌برداری معادن را به عنوان وثیقه بپذیرند، اما وثیقه ملکی خارج از طرح را مطالبه می‌کنند در همین راستا عمده معدنکاران به دلیل نداشتن این وثیقه، در حال حاضر ماشین‌آلات مجهز و موردنیاز خود ندارد.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در پایان خاطرنشان کرد: با این شرایط معادن نمی‌توانند با ظرفیت کامل کار کنند در نتیجه برخی از آن‌ها اقدام به اجاره ماشین‌آلات کرده‌اند که متاسفانه توجیه اقتصادی ندارد و گاهی تعطیل می‌شوند. با شرایط موجود ظرفیت تولید معادن کاهش یافته است و باید در این زمینه اقدامات اساسی انجام شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.