چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
ماشین چدن‌ریزی کوره‌بلند ذوب‌آهن اصفهان در دست تعمیر
13 دی 1401 - 14:37
شناسه : 32319
محسن عسکری خبر داد برای نخستین بار از بدو تاسیس کارخانه تاکنون، تعمیرات اساسی ماشین شماره ۲ چدن‌ریزی کوره‌بلند ذوب‌آهن اصفهان با هدف تولید ۳۰۰ هزار تن چدن آغاز شد.
ارسال توسط : منبع : شرکت ذوب‌آهن اصفهان
پ
پ

به گزارش فلزات نیوز، محسن عسکری معاون تجهیزات مکانیک و سرپرست تعمیرات بخش کوره‌بلند ذوب‌آهن اصفهان با اعلام این خبر گفت: در کارگاه چدن‌ریزی این بخش دو ماشین وجود دارد که هم‌اکنون تعمیرات ماشین شماره ۲ چدن‌ریزی برای اولین بار از بدو تاسیس کارخانه تاکنون، طی یک گراف بیست‌وچهارروزه و از تاریخ بیست‌و‌ششم آذرماه آغاز شده است.
وی در پاسخ به این سوال که این تعمیرات با چه هدفی انجام می‌گیرد و چه تاثیری بر فرایند تولید چدن دارد، گفت: با توجه به نیاز روز بازارهای داخلی و خارجی به چدن، برنامه‌ریزی برای تولید ۳۰۰ هزار تن چدن در کارگاه چدن‌ریزی، لزوم جذب چدن تولیدی کوره‌بلندها، سرویس و نگه‌داری، آماده به کار بودن کارگاه، جلوگیری از وقفه تولید کوره‌بلندها و همچنین اشکالات موجود در اسکلت فلزی و شاسی‌های نوار، ضرورت تعمیرات اساسی ماشین شماره دو چدن‌ریزی در برنامه کار قرار گرفت.
معاون تجهیزات مکانیک بخش کوره‌بلند، دمونتاژ تجهیزات مکانیکی، تخریب بتن، ترمیم و تعویض اسکلت فلزی، تخریب و بتن‌ریزی مجدد و سپس مونتاژ قطعات مکانیکی را از جمله مهم‌ترین اقدامات انجام‌گرفته در این تعمیرات عنوان کرد.
عسکری با اشاره به این که در این تعمیرات سه‌شیفته و در هر شیفت حدود ۲۵۰ نفر از کارکنان بخش کوره‌بلند و دیگر مدیریت‌های مختلف کارخانه نقش آفرین هستند، اظهار داشت: مدیریت‌های نت مکانیک، نت ساختمان، راهبری ماشین‌آلات و خودروهای سنگین، راه‌آهن وترابری، امور فنی و ایمنی و آتش نشانی در این تعمیرات همکاری بسیار خوبی دارند و امیدواریم طی گراف تعیین شده این تعمیرات با کیفیت مطلوب به پایان برسد.
روح الله هادی سرپرست دفتر فنی بخش کوره‌بلند ذوب‌آهن اصفهان نیز گفت: طبق استاندارد تعریف شده برای تعمیرات در بخش‌های گوناگون کارخانه، دفاتر فنی معمولاً از ماه‌ها پیش برای انجام پروژه‌های تعمیراتی و به منظور تهیه نقشه‌ها و ساخت قطعات مورد نیاز وارد عمل می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: برای انجام این تعمیرات بالغ بر ۳۵۰ شیت نقشه در کمتر از چهار ماه تهیه شد و جهت ساخت به کارگاه‌های مدیریت مهندسی نت و خارج از کارخانه ارسال گردید.
ابوالفضل شمسایی مهندس تجهیزات مکانیک بخش کوره‌بلند نیز گفت: ماشین چدن‌ریزی شماره ۲ به دلیل نقش کلیدی که در تولید شمش چدن دارد و همچنین فعالیت مداوم از شروع بهره‌برداری ذوب‌آهن تاکنون، تعمیرات اساسی از بیست‌وششم آذرماه آغاز شده است.
این تلاشگر ذوب‌آهنی بیان کرد: اسکلت فلزی و تجهیزات مکانیکی این کارگاه که بالغ بر۱۶۰ تن است، فرسایش بسیار زیادی را به ویژه در تیرها و ستون‌ها ایجاد کرده بود که پس از تخریب سقف بتنی، دمونتاژ انجام گرفته و قطعات جایگزین به‌زودی در ماشین قرار گرفته و مونتاژ می شوند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.