سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
مانع تراشی برای کاهش نرخ ارز
25 اردیبهشت 1400 - 15:42
شناسه : 12168
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛ رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این که دست‌هایی پشت پرده از کاهش نرخ ارز جلوگیری می‌کنند، گفت: نرخ ارز در اقتصاد ایران متاثر از برخی عوامل اقتصادی مانند وضعیت تراز تجاری کشور و برخی عوامل غیراقتصادی مانند تحریم‌ها، سفته‌بازی و تقاضای کاذب در بازار است، در این راستا تقاضا‌های کاذب در بازار روند روبه کاهش پیدا کرد.
ارسال توسط : منبع : تسنیم
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه پیش‌بینی‌ها از شرایط کنونی و پیش روی حرکت اقتصاد کشور به گونه‌ای است که میزان اثر عوامل غیراقتصادی در تعیین نرخ ارز به حداقل خواهد رسید، اظهار داشت: همین موضوع باعث شد علاوه بر کاهش تقاضا‌های کاذب و سفته‌بازی در بازار، بخشی از منابع ارزی که به‌صورت سپرده‌های فردی و شخصی خارج از شبکه بانکی نگهداری می‌شوند هم در حال بازگشت به چرخه جریان اقتصاد است.

وی افزود: این روز‌ها دو عامل کاهش تقاضا و ورود دلار‌های شخصی به چرخه اقتصاد باعث کاهش نرخ دلار به سوی یک قیمت تعادلی شده است، اما براساس گزارش‌هایی یکسری از افراد در تلاش هستند مانع کاهش قیمت دلار شوند.

پور ابراهیمی تقویت ارزش پول ملی در کنار مدیریت تورم را اولویت اصلی همه بانک‌های مرکزی در دنیا خواند و گفت: مجلس به این موضوع ورود کرد و گزارش‌ها در حال پیگیری است.

وی افزود: مجلس براساس مبنای عرضه و تقاضای بازار و سیستم مرتبط با احکام برنامه ششم توسعه که نرخ ارز را نرخ شناور مدیریت شده تعیین کرده است، مسیر حرکت اقتصادی کشور را دنبال می‌کند.

پورابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه نرخ ارز موجود در کشور هیچ تناسبی با واقعیت‌های اقتصادی کشور ندارد و بخشی از آن به دلیل تقاضا‌های کاذب و فضای روانی و سیاسی و تحریم‌ها باید کاهش پیدا کنند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.