پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
ماه نخست سال ۱۴۰۱ بدون واردات شمش فولادی
07 خرداد 1401 - 14:46
شناسه : 28422
بر اساس گزارش‌های منتشر شده از انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، در نخستین ماه از سال 1401، واردات شمش فولاد صورت نگرفته و این در حالی است که واردات سایر اقلام نیز کاهش ۳۰ و ۳۶ درصدی داشته‌اند.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، در نخستین ماه از سال ۱۴۰۱، میزان واردات مجموع مقاطع طویل فولادی ۳۳ درصد و مقاطع تخت و محصولات فولادی هر یک، ۳۶ درصد کاهش داشته‌اند. علاوه بر آهن‌اسفنجی، واردات شمش فولاد نیز صفر ثبت شده است.

بیشترین میزان واردات فولادی در فروردین ماه امسال، مختص محصولات فولادی به میزان ۳۴ هزار تن بوده است که البته نسبت به میزان واردات آن، طی مدت مشابه سال گذشته به میزان ۵۳ هزار تن معادل ۳۶ درصد کاهش را تجربه کرده است.

میزان واردات مقاطع تخت فولادی در نخستین ماه سال ۱۴۰۱، معادل ۳۰ هزار تن ثبت شده که از میزان واردات آن نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۶ درصد کم‌تر است. طی فروردین ماه ۱۴۰۰، حدودا ۴۷ هزار تن مقاطع تخت فولادی وارد کشور شد.

شایان ذکر است که مجموع مقاطع طویل فولادی وارد شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۳ درصد افت پیدا کرده و از ۶ هزار به چهار هزار تن رسید. طبق آمار، واردات شمش فولادی ازجمله فولاد میانی شامل اسلب، بیلت و بوم  و آهن‌اسفنجی در فروردین ماه امسال صفر ثبت شده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.