چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
فولادمبارکه تنها تولیدکننده تختال در خاورمیانه
29 بهمن 1399 - 11:09
شناسه : 7322
معاون بهره‌برداری فولادمبارکه درخصوص تولید آخرین محصول این شرکت گفت: با توجه به توسعه‌های زیرساختی فولادمبارکه طی سال‌های اخیر به ویژه در حوزه تولید تختال، می‌توان گفت امروزه فولادمبارکه به عنوان تنها شرکت در خاورمیانه محسوب می‌شود که قادر به تولید تمام محصولات ویژه و به‌روز دنیا تا مرحله تختال است.
ارسال توسط : منبع : ایراسین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مختار بخشیان معاون بهره‌برداری فولادمبارکه در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی-ایران‌متافو اظهار داشت: تختال ۳۰۰ میلی‌متری، ۲۵۰ میلی‌متری، ۲۰۰ میلی‌متری و ۲۲۰ میلی‌متری در سبد محصولات فولادمبارکه وجود دارد. عملکرد این شرکت در زمینه تولید تختال در جهان کم‌نظیر است و شاید تعداد کمی از تولیدکنندگان فولادی در جهان باشند که این تنوع محصول و تختال را داشته باشند. 

وی افزود: از دیگر محصولاتی که در فولادمبارکه تولید می‌شود، می‌توان به ورق فولادی، انواع ورق گرم، اسیدشویی و گالوانیزه و رنگی اشاره کرد. همچنین سایر بخش‌های پایین‌دستی در کنار بخش‌ بالادستی شامل کنسانتره، گندله و آهن‌اسفنجی، به طور کامل فعال هستند و این موضوع باعث افتخار است که به واسطه موارد فوق و سایر دستاوردها، نام شرکت فولادمبارکه به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده آهن‌اسفنجی جهان می‌درخشد. 

معاون بهره‌برداری فولادمبارکه درخصوص اهمیت پروژه نورد گرم ۲ فولادمبارکه گفت: از اقداماتی که فولادمبارکه در جهت توانمندی فولاد انجام داده است می‌توان به  400 میلیون یورو سرمایه‌گذاری سنگین تا مرحله تولید تختال، توسعه کوره‌های مجموعه خود و ماشین ۵ ریخته‌گری اشاره کرد. همچنین ایستگاه گاززدایی پیشرفته نیز در مرحله نصب و راه‌اندازی است.

بخشیان اضافه کرد: تولیدکنندگان فولاد در سال‌های اخیر، توسعه زیادی در سبد محصولات داشته‌اند. البته حرکت فولادسازهای دنیا عمدتا به سمت تولید ورق عریض‌تر، سبک‌تر و با استحکام بالاتر بوده است.

وی یادآور شد: ما نیز برای اینکه از این غافله عقب نمانیم، سرمایه‌گذاری برای تولید تا مرحله تختال را انجام داده‌ایم و اکنون می‌توان گفت فولادمبارکه توان تولید هر نوع گرید فولادی میکروآلیاژی را تا مرحله تختال دارد اما متاسفانه تبدیل آن به ورق به آرزو در صنعت فولاد تبدیل شده است. 

معاون بهره‌برداری فولادمبارکه ادامه داد: طرح نورد گرم ۲ در همین راستا تعریف شده است و از سال ۱۳۸۹ اقدامات اولیه برای انتخاب پیمانکار انجام گرفت اما به علت وجود تحریم‌ها، این طرح در ۲ مرحله متوقف شد. با این حال، در حال حاضر کار با پیمانکار چینی به پیش می‌رود و اگر به بهره‌برداری برسد، فولاد مبارکه حرف اول را در تولید محصول کیفی و تراز اول دنیا خواهد زد. 

بخشیان بیان کرد: در این حوزه از تولیدکنندگان جهان عقب افتاده‌ایم اما نورد گرم ۲ می‌تواند کمبودهای موجود را به خوبی پر کند. انتظار ما از مسئولان این است که طبق دستور وزیر صمت در بازدید از فولادمبارکه، هرچه زودتر واحد نورد گرم ۲ وارد فاز عملیاتی شود و تا به واسطه آن، اقدامات فوق در اسرع وقت به نتیجه مطلوب برسد.

وی همچنین در خصوص اهداف این شرکت به جهت حضور در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی ایران‌متافو، گفت: نمایشگاه فرصت مناسبی است که می‌تواند زمینه آشنایی فعالان این حوزه با توانمندی‌ها و پتانسیل‌های یکدیگر را فراهم آورد.

معاون بهره‌برداری فولادمبارکه در پایان خاطرنشان کرد: سیاست گروه فولادمبارکه همواره بر این بوده است تا در نمایشگاه‌های تخصصی حضور فعال و اثرگذاری داشته باشد. امروز نیز این مجموعه به صورت فعال در این نمایشگاه شرکت کرد تا بتوان از این طریق، ضمن عرضه مناسب توانمندی‌های فولادمبارکه، از پتانسیل‌های موجود در کشور به ویژه در عرصه فولاد بهره کافی برده شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.