چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
مبارکه چرخه‌ای تاثیرگذار در اقتصاد کشور
18 بهمن 1399 - 12:49
شناسه : 6465
رییس هییت عامل ایمیدرو گفت: هفتمین همایش استیل پرایس با موضوع نوآوری در تولید و فروش و با حضور اردشیر سعدمحمدی، سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت، وجیه‌الله جعفری، رییس هییت عامل ایمیدرو، حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل شرکت فولادمبارکه و جمعی از دیگر مدیران عامل شرکت‌های فولادساز کشور روز دوشنبه 13 بهمن‌ماه در هتل المپیک تهران برگزار شد.
ارسال توسط : منبع : فولاد میارکه
پ
پ

 به گزارش اخبارفلزات، در حاشیه این همایش، رییس هییت عامل ایمیدرو در جمع برخی خبرنگاران درباره تحریم فولاد مبارکه و مدیرعامل این شرکت اظهار داشت: تا به امروز بسیاری از شخصیت‌ها مورد تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند؛ بااین‌حال اصل موضوع اینجاست که ما فولاد مبارکه را شرکتی بزرگ و تأثیرگذار در اقتصاد می‌دانیم.

اردشیر سعدمحمدی معاون وزیر صمت در ادامه گفت: ما به‌طورقطع به دنبال آن هستیم که شرکت فولاد مبارکه از کار و تلاش در حوزه صنعت و تأثیرگذاری اقتصادی فاصله نگیرد. مسئله این نیست که این شرکت در این شرایط اقتصادی سخت، مورد بازخواست نهادهای نظارتی قرار گرفته و البته که باید اجازه داد این نهادها به وظیفه خود عمل کنند؛ اما نباید با ایجاد مانع، زمینه تولید در این بنگاه بزرگ صنعتی را از بین برد.

با کمک نسل چهارم تکنولوژی، هزینه‌های تولید به یک‌ششم کاهش خواهد یافت

مدیرعامل فولادمبارکه نیز که یکی از سخنرانان این همایش بود، درخصوص اهمیت به‌کارگیری نسل چهارم تکنولوژی در صنعت فولاد گفت: امروزه با پدیده‌های نوظهور و شگفت‌انگیزی روبه‌رو هستیم که در تمامی ابعاد زندگی مردم جهان تأثیرقابل‌توجهی گذاشته است.

حمیدرضا عظیمیان افزود: استرالیا که در گذشته سنگ‌آهن را با کشتی‌های ۶۰ و ۷۰ هزار تنی صادر می‌کرد، امروز با کشتی‌های ۶۰۰ هزار تنی، هزینه ارسال سنگ‌آهن خود را به ۴ دلار رسانده است؛ اما ما در ایران برای انتقال سنگ‌آهن از بافق به بندرعباس همچنان از تکنولوژی دوم استفاده می‌کنیم.

به گفته وی، در ایران صنعت پتروشیمی به نسل چهارم تکنولوژی ورود کرده است. ما امروز در جهان با انقلاب صنعتی چهارم روبه‌روهستیم و باشگاه فانوس دریایی نیز برای این موضوع ایجاد شده است.

مدیرعامل فولادمبارکه، اکنون بیش از ۲۰ شرکت بزرگ به عضویت این باشگاه درآمده‌اند و در حوزه فولاد نیز شرکت پوسکو کره جنوبی، تاتای هند و یک شرکت اروپایی در آن عضو شده‌اند. این امر نشان می‌دهد که ما نیز باید هوشیار باشیم و برای عضویت در این باشگاه تلاش کنیم. فولاد مبارکه در این زمینه طرح تحول دیجیتال را در دستور کار قرار داده که از نسل چهارم دیجیتال است.

وی افزود: طرح تحول دیجیتال از ۵ مرداد ۹۹ شروع شد و هدف غایی ما اداره فولادمبارکه به‌صورت هوشمند است، به‌طوری‌که تمام بخش‌های تولید، فروش، مالی و بازرگانی تا تحویل کالا، از صفر تا صد، هوشمند شود.

عظیمیان ادامه داد: با کمک نسل چهارم تکنولوژی، هزینه مالی و یا تسهیلات بانکی به یک‌ ششم خواهد رسید. اگر بتوانیم به هدف هوشمندسازی فولادمبارکه دست یابیم، سود فوق‌العاده‌ای به دست خواهیم آورد؛ اما اگر به نسل چهارم مجهز نشویم، در سال‌های آینده بازار ورق خود را از دست خواهیم داد، زیرا صنایع خودروسازی نیازمند ورق‌های سبک و ایمن‌تر است که ما آن را تولید نمی‌کنیم.

تاکنون ۴۰۰ پروژۀ کوچک و بزرگ در اختیار شرکت‌های استارتاپی قرار داده شده است

عظیمیان گفت: از مردادماه تاکنون دو رخداد برای طرح تحول دیجیتال برگزار و ۴۰۰ پروژه کوچک و بزرگ در اختیار شرکت‌های استارت‌آپی قرار داده شده است و تا پایان سال نیز ۱۰۰ پروژه دیگر را در اختیار این جوانان قرار خواهیم داد.

وی از همکاری شرکت بین‌المللی ایریسا، دانیلی و دو شرکت خارجی دیگر با فولادمبارکه در این زمینه خبر داد و ابراز امیدواری کرد فولاد مبارکه نیز بتواند به‌عنوان یکی از اعضای باشگاه فانوس دریایی پذیرفته شود.

مدیرعامل فولاد مبارکه ادامه داد: علاوه‌بر اقدامات یادشده، قراردادی با دانشگاه اصفهان بسته شده و در حال حاضر حدود ۱۵۰ مدیر در زمینه طرح تحول دیجیتال آموزش می‌بینند.
عظیمیان در پایان خطرنشان کرد: امیدواریم نگاه جدید فولادمبارکه در زمینه طرح تحول دیجیتال و حرکت به سمت هوشمندسازی برای همه شرکت‌ها در کشورمان الگو شود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.