جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
مجتمع فولاد ازنا در انتظار بهره‌برداری
18 خرداد 1400 - 11:28
شناسه : 13412
مجوز مجتمع فولاد و ذوب‌آهن ازنا سال 1381 صادر و سه تا چهار سال بعد از آن عملیات ساخت این مجموعه آغاز شد اما متاسفانه هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، کارخانه فولاد ازنا با تولید سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن یکی از قطب‌های تولید فولاد در کشور است که برای یک هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستیقم و سه هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی به همراه دارد.

گفتنی است، یکی از دلایل عدم ساخت کارخانه تحریم‌های ظالمانه است که مانع از ورود قطعات به کشور شده بود. البته با اینکه اکثر قطعات کارخانه وارد شد اما چندین ماه عملیات نصب تعطیل است.

حشمت بهمنی فرماندار ازنا در خصوص آخرین وضعیت این پروژه، اظهار داشت: متاسفانه برای مالک و سرمایه‌گذار مجتمع، مشکلاتی ایجاد شده و پروژه تعطیل است اما رفع موانع این مجتمع در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه این پروژه ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و خطوط تولید، مونتاژ و فراوری نصب شده است، افزود: با فولادمبارکه و دیگر شرکت‌های مرتبط رایزنی‌هایی انجام شد. اما در حال حاضر سرمایه‌گذاری که ادامه کار را انجام دهد، پیدا نشده است.

فرماندار ازنا با اشاره به سفر رییس دستگاه قضا به لرستان، گفت: در این سفر دستورات لازم برای رفع موانع مجتمع فولاد ازنا صادر شد. همچنین در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام می‌شود.

بهمنی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم که در آینده نزدیک مشکلات این پروژه رفع و به بهره‌برداری برسد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.