جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
مجوزهای برداشت و گواهی کشف معادن در خراسان شمالی
02 خرداد 1401 - 17:11
شناسه : 28160
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از صدور مجوز برداشت، گواهی کشف و پروانه‌های بهره‌برداری ۸۰ محدوده اکتشافی معادن در این استان خبر داد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حسین حاجی‌بگلو رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی، اظهار داشت: طی مراسمی مجوز برداشت، گواهی کشف و پروانه‌های بهره‌برداری، حدود ۶ هزار فقره محدوده اکتشافی معادن کشور توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت صادر شد که از این تعداد، حدود ۸۰ فقره مربوط به خراسان شمالی است.

وی افزود: امیدوار هستیم در این مزایده‌ها معدن‌کاران بومی استان برنده و منشا خیر و برکت و اشتغال‌زایی برای جوانان برومند استان شود. این مزایده‌ها در دو مرحله  استانی انجام خواهد شد؛ نوبت برگزاری مزایده در استان روز یکشنبه هشتم خرداد ماه سال جاری در روزنامه‌های کثیر الانتشار آگهی و در ۳۱ خرداد ماه، پاکت‌ها بازگشایی خواهد شد.

حاجی‌بگلو در پایان خاطرنشان کرد: حدود ۱۴۴ معدن در این استان فعال است که امر استخراج مواد معدنی آن‌ها صورت می‌گیرد. طی سال گذشته میزان استخراج مواد معدنی از معادن این استان، ۹ درصد رشد داشته که از ۱۴۴ معدن فعال ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن مواد معدنی استخراج شده و در مجموع این تعداد معدن برای دو هزار و ۳۸۲ نفر در استان ایجاد اشتغال کرده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.