چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
محبوبیت میلگرد ذوب‌آهن اصفهان در بازارهای جهانی
13 دی 1401 - 14:17
شناسه : 32322
باکیفیت و استاندارد افراد باتجربه در حوزه ساخت‌وساز، میلگرد ذوب‌آهن اصفهان را با کیفیت بالا و ثابت‌شده آن می‌شناسند و در زمان خرید میلگرد برای هر پروژه‌ای، اولین انتخاب آن‌ها میلگرد این شرکت فولادی است. میلگرد ذوب‌آهن اصفهان در بازار کشورهای همسایه و حتی کشورهای اروپایی، نیز مشتری‌های زیادی دارد.
ارسال توسط : منبع : شرکت ذوب‌آهن اصفهان
پ
پ


به گزارش فلزات نیوز، محمد صدری مدیر کیفیت فراگیرذوب‌آهن اصفهان افزود: در ذوب‌آهن اصفهان محصول آجدار به دو روش گرم و ترمکس تولید می شود و هر روش مزایای خود را دارد.
 وی افزود: در روش تولید به صورت گرم محصول از آخرین قفسه نورد که جدا می شود وارد بستر خنک کننده می شود و به صورت آرام از دمای ۹۰۰ درجه به دمای محیط می رسد به‌عبارتی به‌صورت آهسته خنک‌کاری می‌شود.
 صدری گفت: این روش مزایایی دارد که به صورت یکنواخت سطح مقطع از استحکام لازم برخوردار می شود و شرایط پایداری دارد.
مدیر کیفیت فراگیر شرکت با بیان این که محصول در حین نورد، زیاد تحت تاثیر شرایط نورد نیست، افزود: اما در فرایند ترمکس یا خنک‌کاری محصول بعد از آخرین قفسه سریع وارد لوله‌های آب می‌شود که با سرعت، دبی و فشار بالای آب درگیر می شود و دمای محصول از ۹۰۰ درجه به ۳۰۰ درجه در سطح محصول کاهش پیدا می‌کند ولی مغز محصول چون زمان کمی با آب درگیر است هنوز دمای ۸۰۰ درجه دارد و وقتی به بستر خنک کننده وارد می‌شود دمای ۸۰۰ درجه باعث گرم شدن و یکنواخت شدن ناحیه متاثر از آب شده و خواص مکانیکی آن بهبود می یابد یعنی لایه ترمکسی ایجاد می‌شود که در سطح مقطع محصول استحکام بالایی دارد.
 صدری گفت: مغز محصول نرم است و انعطاف‌پذیری بالایی دارد که باعث می‌شود در حین تولید با میزان آب، فشار، دبی و سرعت خط تولید بتوانیم لایه‌ای را که لازم است روی سطح مقطع محصول ایجاد کنیم.
وی تأکید کرد: ذوب‌آهن اصفهان با بهبود شرایط لازم و اتوماسیون کردن فرایند روش ترمکس توانسته‌است این فرایند را تحت کنترل داشته و محصول کاملا استاندارد و باکیفیتی را تولید کند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.