چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
محدودیت برقی که ریشه صنایع کرمانشاه را خواهد زد
25 خرداد 1401 - 16:37
شناسه : 29045
دبیر اجرایی خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: قطعی برق علاوه بر زیانی که به تجهیزات، ماشین‌آلات و دستگاه‌ها وارد می‌کند، منجر به کاهش تولید صنایع نیز خواهد شد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، فرهاد مرزی دبیر اجرایی خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه، با بیان اینکه با شروع فصل گرما و به دلیل مشکلاتی که در زمینه کمبود برق در کشور وجود دارد، اعمال محدودیت برق برای صنایع آغاز شده است، عنوان کرد: در کرمانشاه از ابتدای هفته جاری محدودیت‌های برق صنعتی اعمال شد و هم‌اکنون روند اعمال محدودیت به این شکل است که هر روز برق یکی از شهرک‌های صنعتی قطع خواهد شد.

وی افزود: اینکه اکنون خاموشی هر روز به صورت منطقه‌ای اعمال می‌شود و وضعیت نسبت به شرایط نامطلوب سال‌های گذشته کمی بهتر شده است. رایزنی‌های متعدد صورت گرفت تا صنایع کرمانشاه از قطع برق مستثنی شوند و با توجه به شرایط اقتصادی و اشتغال در کرمانشاه سعی شد قطعی برق شامل صنایع استان نشود، اما متاسفانه این رایزنی‌ها تاکنون به نتیجه نرسیده است.

دبیر اجرایی خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در خصوص تبعات قطعی برق، مطرح کرد: این معضل علاوه بر زیانی که به تجهیزات، ماشین‌آلات و دستگاه‌ها وارد می‌کند، منجر به کاهش تولید صنایع نیز خواهد شد.

مرزی نتیجه افت تولید را کاهش عرضه محصول در بازار و به تبع آن افزایش قیمت دانست و گفت: نمونه این وضعیت را هم‌اکنون برای محصول سیمان شاهد هستیم که قیمت آن از ۴۸۰ هزار تومان به یک میلیون تومان به ازای هر تن رسیده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با خاموشی صنایع، علاوه بر زیانی که به تولیدکنندگان تحمیل می‌شود و گاهی نمی‌توانند به قرادادها و تعهداتی که دارند عمل کنند، مصرف‌کنندگان نیز به دلیل بالا رفتن قیمت تمام شده کالاها، متحمل زیان خواهند شد. در تمام دنیا بخش صنعت، در اولویت تامین برق پایدار است اما متاسفانه شرایط در کشور برعکس است و عمده تمرکز بر تامین پایدار برق خانگی قرار دارد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.