چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
محدودیت عرضه زغال‌سنگ در قاره سبز
25 مرداد 1401 - 18:19
شناسه : 31235
به دلیل پایین آمدن سطح آب در رودخانه راین، عرضه سوخت‌هایی مانند زغال‌سنگ در اروپا طی روز‌های آینده بیش از پیش مختل خواهد شد.
ارسال توسط : منبع : تسنیم
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، رودخانه راین به عنوان یکی از مسیر‌های اصلی حمل‌ و نقل در اروپا، به‌ زودی به‌ علت کاهش سطح آب، قابل  کشتی‌رانی نخواهد بود و عرضه زغال‌سنگ و محصولات نفتی در اروپا را محدود خواهد کرد.

عرضه سوخت‌هایی مانند زغال‌سنگ و محصولات نفتی در اروپا، طی روز‌های آینده به خاطر پایین آمدن سطح آب در رودخانه راین بیش از پیش مختل خواهد شد. این رودخانه که یکی از مسیر‌های اصلی حمل‌ و نقل در اروپا است، به‌ زودی به‌ خاطر کاهش سطح آب قابل کشتی‌رانی نخواهد بود.

رودخانه راین یک مسیر حمل‌ و نقل اصلی برای محصولات نفتی در اروپا است که از شمال شرق در سوئیس آغاز شده است و پس از گذشتن از آلمان، فرانسه و هلند به دریای شمال می‌ریزد. سطح آب در این رودخانه به‌ دلیل موج گرما و خشک‌سالی در اروپا در تابستان جاری پایین آمده و حالا عمق آن برای گذشتن کشتی‌های حامل محصولات نفتی بسیار کم شده است.

کشتی‌ها مجبور هستند حجم بار خود را کم کنند تا وزن آن‌ها برای عبور از این رودخانه کاهش پیدا کند. به‌ این‌ ترتیب هزینه کشتی‌رانی افزایش خواهد یافت و محموله‌های زغال‌سنگ و سوخت با تاخیر دریافت می‌شوند.

درنتیجه این اتفاق، تولید برق در آلمان تحت تاثیر قرار گرفته است. در حال حاضر، سطح آب در مسیر کواب در آلمان به کمتر از آستانه ۴۰ سانتی‌متر که برای حمل‌ و نقل مناسب است، رسیده است و انتظار می‌رود طی روز‌های آینده پایین‌تر هم بیاید. بخشی از حمل‌ و نقل کالا‌ها از طریق مسیر‌های ریلی انجام می‌شود که تامین زغال‌سنگ و سوخت را برای اروپا دشوار کرده است.

کاهش سطح آب در رودخانه راین مدت‌ها است که عرضه زغال‌سنگ را تحت تاثیر قرار داده و باعث بالا رفتن شدید قیمت برق در آلمان شده است. بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا، مدت‌ها است که تولید برق از نیروگاه‌های زغال‌سنگ خود را برای صرفه‌جویی در مصرف گاز افزایش داده است. اما به نظر می‌رسد تولید در دو نیروگاه زغال‌سنگ این کشور تا هفته اول سپتامبر، به علت عرضه محدود زغال‌سنگ از طریق رودخانه راین کاهش یابد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.