جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
محصولات فولاد آلیاژی به ۲۰ کشور مطرح دنیا ورود پیدا کردند
12 دی 1400 - 12:45
شناسه : 22539
مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران گفت: صنعت فولاد استان یزد علاوه بر رونق صادرات توانسته، 6 گرید جدید را هم امسال وارد بازار کند.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری صدا و سیما
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علیرضا چایچی مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران، اظهار داشت: شرکت فولاد آلیاژی ایران بزرگ‌ترین تولیدکننده انواع فولاد‌های آلیاژی و مخصوص در ایران، خاورمیانه و یکی از مدرن‌ترین واحد‌های تولیدی فولاد آلیاژی در دنیا است.

وی افزود: محصولات بی نظیر و کاربردی این واحد تولیدی، هم‌اکنون در ۱۵ صنعت مادر تخصصی کشور از جمله نفت و گاز و انرژی، خودروسازی، ادوات کشاورزی، ابزارسازی، لوازم پزشکی، جراحی و صنایع معدنی به خوبی نقش آفرینی می‌کند. لذا این واحد تولیدی با ظرفیت تولید ۵۵۰ هزار تن محصولات فولادی یکی از پیشرفته‌ترین تولیدکنندگان فولاد دنیاست که در سال ۱۳۷۸ فعالیت خود را آغاز کرد.

مدیرعامل شرکت فولاد  آلیاژی ایران، گفت: در حال حاضر ۴۳۱ گرید فولادی در قالب ۲۵ گروه فولادی توسط متخصصان این واحد تولید می‌شود که بسیاری از این گرید‌های فولادی را خود جوانان متخصص و توانمند این مجموعه طراحی کرده‌اند.

چایچی بیان کرد: در این سال‌های پر افتخار با همت و اراده‌ای که در بین کارگران و مهندسان این شرکت بوده است، ۲۷۰ گرید فولادی را متناسب با نیاز کشور و حتی سفارش دیگر کشور‌ها طراحی و تولید کرده‌اند. در نه ماهه امسال هم، ۶ گرید جدید فولادی در این شرکت طراحی شده که کشور را از وابستگی به دیگر کشور‌ها بی‌نیاز کرده است.

صادرات محصولات فولاد آلیاژی به ۲۰ کشور دنیا

محمد حسین جعفرزاده عضو هییت‌مدیره شرکت فولاد آلیاژی ایران، اذعان داشت: امسال از آغاز سال تا دی‌ماه روند افزایش تولید در این واحد به خوبی پیش رفته و همه اهداف و برنامه‌های پیش‌بینی شده به خوبی محقق شده است. در نه ماهه امسال، بیش از ۳۱۰ هزار تن انواع فولاد‌های آلیاژی به ارزش ۶ هزار میلیارد تومان تولید کرده‌ایم که به رغم کاهش وزنی ۱۰ درصد به لحاظ ارزش افزایش نشان می‌هد. اگر چه در سال‌های گذشته تحریم‌ها مشکلات زیادی را در بخش‌های مختلف ایجاد کرد، اما متخصصان فولاد الیاژی با تولید انواع گرید‌ها و محصولات فولادی موجب قطع وابستگی به دیگر کشور‌ها شدند و همه نیاز‌های صنایع مختلف داخلی را به خوبی برطرف کردند و در صادرات هم حرف‌هایی برای گفتن داشتند. صادراتی که حتی به قلب اروپا نیز راه یافت و محصولات فولادی این واحد از بازار‌های صنعتی‌ترین کشور‌های دنیا نیز سر برآورده است.

وی در پایان از صادرات ۱۵ درصدی این شرکت به خارج از کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: بیست کشور دنیا از جمله آلمان، ایتالیا، انگلیس، بلغارستان، برزیل، ترکیه، هلند، کره، عمان و امارات مقصد صادراتی این شرکت بوده‌اند. عمده این محصولات صادراتی در قالب گروه‌های خوش تراش، عملیات حرارتی‌پذیر، سخت شونده سطحی، بلبرینگ، ابزار کربنی، ابزرار‌های سرد کار و گرم کار، فنر، میکرو الیاژ، ماشین‌سازی و سازه‌های صنعتی بوده‌اند که همچنان نیز این روند صادرات به خوبی ادامه دارد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.