چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
محکم‌تر شدن روابط همکاری ایران و روسیه
04 خرداد 1401 - 18:22
شناسه : 28288
ایران و روسیه پس از دیدار جواد اوجی وزیر نفت و الکساندر نواک معاون نخست‌وزیر روسیه، به اتفاق سه سند همکاری امضا کردند تا روابط را هرچه بیشتر پایدار و محکم کنند.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، امروز چهارشنبه چهارم خرداد ماه، پس از دیدار جواد اوجی وزیر نفت و الکساندر نواک معاون نخست‌وزیر فدراسیون روسیه و هییت عالی‌رتبه همراه سه سند همکاری امضا شد. بیانیه مشترک در نتیجه ملاقات روسای کمیسیون مشترک همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران و روسیه، میان وزیر نفت و معاون نخست‌وزیر فدراسیون روسیه، به امضا رسید.

 همچنین تفاهم‌نامه‌ بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و اتحادیه صنایع شیمیایی روسیه، در خصوص تبادل دانش فنی و همکاری‌های دانش‌بنیان مرتبط با تجهیزات صنایع پتروشیمی را مرتضی شاهمیرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و رودکوویچ به نمایندگی از طرف ایوانف، رییس اتحادیه صنایع شیمیایی روسیه، امضا کرد.

دوازدهمین پروتکل اجلاس گروه کاری همکاری‌های حمل‌ونقل جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، میان شهریار افندی‌زاده معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و دیمتری زوریوف معاون وزیر حمل‌ونقل فدراسیون روسیه، امضا شد.

جواد اوجی وزیر نفت امروز چهارشنبه چهارم خرداد ماه با الکساندر نواک معاون نخست‌وزیر روسیه دیدار و بر تلاش جمهوری اسلامی و دولت مردمی سیزدهم برای توسعه روابط تجاری با کشور روسیه با همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی دو کشور تاکید کرد.

الکساندر نواک معاون نخست‌وزیر روسیه، در پایان، طی این دیدار با اشاره به اینکه همکاری‌های ایران و روسیه همه‌جانبه است، خاطرنشان کرد: این همکاری‌ها اخیرا از پویایی خاصی برخوردار شده است و باید توافق‌های مهمی را که در سطح روسای جمهوری ایران و روسیه حاصل شده است، اجرایی کنیم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.