چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
مدیران انرژی خواستار حرکت به سوی انرژی پاک شدند
17 آذر 1400 - 11:51
شناسه : 21515
براساس گزارش‌های منتشر شده، مدیران نفتی جهان بر سر مسئله انتقال به‌سوی انرژی‌های پاک با مقام وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا در تقابل قرار گرفتند.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مدیران ارشد انرژی این هفته خواستار انتقال محتاطانه‌تر انرژی به‌سوی انرژی‌های تجدیدپذیر و دور از نفت و گاز شدند، اما یکی از مقام‌های وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که این صنعت برای رسیدگی به تغییرات آب‌وهوایی و فرصت‌های اقتصادی که نشان می‌دهد، تعهد اخلاقی دارد.

مدیران سعودی آرامکو، اکسون‌موبیل و شورون روز دوشنبه ۱۵ آذرماه طی سخنرانی خود در کنگره جهانی نفت هیوستون، تقاضا برای انرژی‌های تجدیدپذیر و نبود سرمایه‌گذاری در سوخت‌های فسیلی را عامل کمبود اخیر سوخت و نوسان قیمت‌ها دانستند.

دیوید ترک معاون وزیر انرژی آمریکا، از موضع این صنعت انتقاد کرد و خطاب به حاضران در سالنی که بیشتر خالی بود، گفت: هیچ جایگزینی برای پا پیش گذاشتن و رفع تهدید تغییرات آب و هوایی وجود ندارد.

گفتنی است، مصرف‌کنندگان آسیایی و اروپایی به‌دلیل کاهش تولید با کمبود گاز طبیعی، زغال‌سنگ و برق دست به گریبان بوده‌اند که این مسئله قیمت‌ها را به بالاترین حد در چند سال رساند. دولت جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا از شرکت‌های نفت و گاز انتقاد کرده و گفته است آن‌ها سود را به مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.