چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
مدیرعامل فولاد خوزستان از سه شرکت زیرمجموعه خود بازدید کرد
25 دی 1400 - 10:18
شناسه : 23034
روز 22 دی‌ماه با استقبال مدیرعامل و عضو هییت‌مدیره گسترش صنایع معدنی کاوه پارس، مدیرعامل شرکت کاوه اروند مدیرعامل شرکت فولاد جهان‌آرا اروند، مدیرعامل به همراه جمعی از مسئولان شرکت فولاد خوزستان از این سه شرکت بازدید نمودند.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی ذوب‌آهن
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، هاشم نظام آبادی مدیرعامل و عضو هییت‌مدیره گسترش صنایع معدنی کاوه پارس، اظهار داشت: شرکت فولاد کاوه اروند در تاریخ ۲ آبان‌ماه ۱۳۹۱ تاسیس و در اداره ثبت شرکت‌های منطقه آزاد اروند به ثبت رسیده است.

وی افزود: پروژه‌های شرکت فولاد کاوه اروند برای تامین محصولات طویل فولادی در منطقه آزاد اروند در دو فاز اجرا خواهد شد و فاز اول این طرح در دو مرحله که مرحله اول شامل احداث کارخانه نورد برای تولید میلگرد و وایر با ظرفیت تولید ۶۰۰ هزار تن در سال است که در سال ۱۳۹۶ به بهره‌برداری رسید و مرحله دوم احداث کارخانه فولادسازی با ظرفیت یک میلیون تن در سال بود.

مدیرعامل و عضو هییت‌مدیره گسترش صنایع معدنی کاوه پارس، گفت: فاز دوم اجرای طرح شامل احداث واحدهای احیا مستقیم به ظرفیت ۱٫۷ میلیون تن و افزایش ظرفیت فولادسازی به ظرفیت دو میلیون تن و نورد قطعات سنگین به ظرفیت چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تن در سال است. همچنین شرکت فولاد اروند با دسترسی به آب رودخانه‌های کرخه، کارون و اروند موقعیت مناسبی برای تولید و نورد فولاد دارد.

تولید اسلب عریض در فولاد جهان‌آرا

در این دیدار ایمان سلامتی مدیرعامل شرکت فولاد جهان‌آرا اروند، بیان کرد: پروژه این شرکت از سال ۱۳۹۴ در زمینی به مساحت ۲۷۳ هکتار آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۱ بخش فولادسازی این شرکت، برای تولید اسلب عریض به بهره‌برداری برسد. علاوه بر این پس از افت فروش نفت در بازار جهانی، بیشترین ارزآوری برای کشور از آن صنعت فولاد است. 

حمایت فولاد خوزستان از شرکت‌های زیرمجموعه

امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان پس از این بازدیدها، گفت: با توجه به موقعیت ایران نسبت به دیگر کشورها در منطقه، تعریف درستی از ارزش افزوده در کشور نشده است.

 وی گفت: شرکت فولاد خوزستان برای رسیدن به چشم‌انداز ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن و تکمیل زنجیره تولید فولاد در پایین‌دست، در نظر دارد با حضور فعال در استان خوزستان و با توانایی که دارد، شرکت‌های زیرمجموعه را حمایت کند. البته چالشی که بر سر راه صنعت فولاد قرار دارد، به سه قسمت معدن، انرژی و زیرساخت‌ها، تقسیم می‌شود.

براساس این گزارش، در بازدیدهای یاد شده، مدیرعامل فولاد خوزستان و هیات همراه از بخش‌های تولیدی نورد گرم میلگرد، سویچگر و اتاق کنترل ۴۰۰ کیلوولت GIS، همچنین بخش فولادسازی در دست احداث شرکت‌های فولاد کاوه اروند و فولاد جهان آرا اروند بازدید میدانی کردند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.