سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
مدیریت با چاشنی تحول‌
14 تیر 1400 - 11:58
شناسه : 14746
کسب تندیس عنوان مدیر شایسته توسط دو فولادساز بزرگ کشور؛ سومین اجلاس تقدیر از مدیران شایسته ایران ۱۴۰۰ در حوزه توسعه کسب‌وکار با حضور علیرضا یوسفی مدرس دانشگاه خواجه نصیر، علیرضا بنی‌هاشمی رییس خانه صنعت‌کاران و مشاور مجلس شورای اسلامی، امیر یوسفیان نائب رییس بانک صادرات ایران و جمعی از مدیران نمونه کشوری در حوزه کسب‌وکار به مناسبت روز صنعت و معدن در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه الزهرا برگزار شد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولادمبارکه
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علیرضا یوسفی مدرس دانشگاه خواجه نصیر در ابتدای این همایش ضمن اشاره به برخی چالش‌های پیش روی توسعه کسب‌وکارها در کشور، اظهار داشت: یکی از مشکلات موجود عدم موفقیت پایدار کسب‌وکارها در بینش مدیریتی نهفته است. در شیوه مدیریتی غالب در کشور ما ضعیف تحلیل داریم و تنها در طول زمان پول تزریق می‌شود، لذا هیچ‌وقت به دنبال بینش، تحلیل و آنالیز نرفته‌ایم.

تحریم حوزه کسب‌وکار را با چالش‌های متعددی روبه‌رو کرد

علیرضا بنی‌هاشمی و مشاور هییت‌رییسه مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم، گفت: متاسفانه ازنظر شاخص‌هایی که در خصوص ارزیابی فضای کسب‌وکار مطرح است، در بین کشورهای حوزه سند چشم‌انداز جایگاه مناسبی نداریم.

وی با بیان اینکه عوامل خارجی و داخلی طی سال‌های اخیر موانعی در فضای کسب‌وکار ایجاد کرده‌اند، افزود: موانع خارجی که باعث شد کسب‌وکار با چالش روبه‌رو شود شامل تحریم و عدم حضور موثر در پیمان‌های جهانی، وضع تعرفه‌های سنگین برای برخی از کالاها، عدم حضور رایزن‌ها در بسیاری از کشورها و مواردی از این دست است.

تلاش برای کاهش دغدغه مدیران و صنعتگران در شرایط سخت اقتصادی و کرونا

یوسفیان نائب رییس بانک صادرات ایران در این مراسم، بیان کرد: در بانک صادرات این دغدغه وجود داشت که با توجه به دوره سخت و شرایط اقتصادی ناشی از تحریم و کرونا با ارائه روش جدید در کنار مدیران و صنعتگران باشیم.

وی ادامه داد: توقع معمولی که از هر مدیر بخش بازرگانی، تولیدی و بانکی وجود دارد این است که بتواند تحلیلی از شرایط موجود ارائه دهد و وقتی به شرایط شناخت پیدا کرد ۵۰ درصد راه را رفته است. سپس با شناخت محدودیت‌ها و پتانسیل‌ها راهکار ارائه کند.

در پایان این مراسم از مدیران عامل شرکت فولادمبارکه اصفهان و ذوب‌آهن به‌عنوان مدیران نمونه و شاخص سال تقدیر شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.