جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
مذاکرات روسیه و اوکراین قیمت طلا را کاهش داد
08 فروردین 1401 - 13:13
شناسه : 25986
براساس گزارش‌های منتشر شده، قیمت‌ طلا در روز دوشنبه با افزایش شاخص دلار و ثابت‌ماندن بازدهی خزانه‌داری آمریکا نزدیک به بالاترین حد در چند ماه اخیر و تمرکز سرمایه‌گذاران بر مذاکرات صلح روسیه و اوکراین در این هفته کاهش یافت.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با کاهش ۱۸.۴۰ درصدی به یک هزار و ۹۴۰ دلار رسید و در بازار معاملات آتی آمریکا، بهای هر اونس طلا با ۰.۹۴ درصد کاهش، به یک هزار و ۹۴۱ دلار و ۱۰ سنت رسید و البته روند کاهشی ادامه دارد. این قیمت‌گذاری در ساعت ۱۰ صبح به وقت شرقی است.

طلا پس از توقف رشد روز جمعه و تقویت دلار آمریکا صبح امروز در آسیا در حال کاهش است. دلار از جایگاه خود به عنوان یک پناهگاه سود برده است و درگیری در اوکراین باعث شده است که فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را افزایش دهد.

با کمک انتظارات فدرال رزرو ایالات‌متحده مبنی بر انقباض پولی، بازدهی اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده نزدیک به بالاترین حد چند ساله خود ثابت شد و هزینه فرصت نگهداری شمش با بازده صفر را افزایش داد.

هفته گذشته فدرال رزرو برای اولین بار در سه سال گذشته هزینه‌های استقراض را افزایش داد و معامله‌گران با احتمال افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره در ماه می، قیمت‌گذاری می‌کنند. بازده و نرخ بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری شمش غیر بازده را افزایش می‌دهد.

مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین قرار است در هفته جاری در ترکیه برگزار شود. دارایی‌های بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، در روز جمعه با ۰.۵ درصد افزایش به ۱۰۹۳.۱۸ تن رسید که بالاترین میزان از اواخر ماه فوریه ۲۰۲۱ است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۱.۵ درصد کاهش به ۲۵.۱۳ دلار رسید و پلاتین ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۹۹۵.۰۳ دلار رسید، در حالی که پالادیوم با یک درصد افزایش به دو هزار و ۳۵۹ دلار و ۷۲ سنت رسید.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.