چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
مردم می‌توانند در مزایده واگذاری معادن در بورس شرکت کنند
27 دی 1400 - 9:34
شناسه : 23161
رییس انجمن مس ایران با اشاره به واگذاری معادن از طریق بورس گفت: مردمی که سرمایه اندکی دارند یا تجربه‌ای در زمینه معدن ندارند شاید نتوانند در مزایده شرکت کنند، اما اگر واگذاری معادن وارد بورس شود هر کس به سهم خود و میزان پولی که دارد می‌تواند در خرید معادن سهیم شود.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی انجمن مس ایران
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهرام شکوری رییس انجمن مس ایران در خصوص برگزاری مزایده جهت واگذاری معادن به مردم، اظهار داشت: وزیر صنعت، معدن و تجارت معادنی که متعلق به دولت است را جهت مزایده و واگذاری به فعالان بخش خصوصی مدنظر دارد. لذا معتقدم این نظر درست بوده، زیرا در حال حاضر مشکلی که با آن مواجه هستیم این است که دولت باید از حقوق دولتی که دریافت می‌کند طبق قانون مبالغی را برگرداند و برای توسعه رفاه منطقه معادن هزینه کند.

وی افزود: طبق قانون، ۶۵ درصد از حقوق دولتی را باید برای توسعه معادن هزینه کنند. همچنین ۱۲ درصد را باید به منابع طبیعی اختصاص دهند، زیرا باید احیا و بازسازی معادنی که ذخیره‌هایشان تمام می‌شود را انجام بدهند، اما این کار صورت نمی‌گیرد.

رییس انجمن مس ایران، گفت:  ۱۵ درصد از حقوق دولتی را باید برای آبادانی مناطقی که معادن در آنجا قرار دارد و هزینه کرد که این کار نیز متاسفانه اجرایی نمی‌شود. در این راستا ۵ درصد از حقوق دولتی را باید به صندوق بیمه بدهند که معمولا کم‌تر پرداخت می‌کنند و در نهایت ۳ درصد را نیز به‌نظام مهندسی تعلق می‌گیرد.

شکوری بیان کرد: مردم در مناطق معدنی علاقه‌مندند از منافع معدن استفاده کنند، اما به دلیل اینکه دولت این مبالغ را دریافت می‌کند و برنمی‌گرداند، مردم نیز از بهره‌برداران گله‌مند هستند که چرا از معدن منطقه چیزی عایدشان نمی‌شود بنابراین جلوی کار فعالان معدنی را می‌گرفتند.

وی ادامه داد: اگر درکنار مزایده معادن نماینده مجلس، استاندار و فرماندار مناطق معدنی، تعاونی را تشکیل دهند و اهالی منطقه را عضو تعاونی کنند که بخشی از پروژه را به نام تعاونی کرده تا مردم نیز از منافع معدن منطقه بهره‌مند شوند باعث افزایش سطح رفاه مردم، حمایت و علاقه مردم به توسعه فعالیت‌های معدنی می‌شود و فعالان بدون دغدغه کار و توسعه فعالیت خود را انجام می‌دهند.

رییس انجمن مس ایران در خصوص واگذاری معادن از طریق بورس، اذعان داشت: مردمی که سرمایه اندکی دارند یا تجربه‌ای در زمینه معدن ندارند شاید نتوانند در مزایده شرکت کنند، اما اگر واگذاری معادن وارد بورس شود هر کس به سهم خود و میزان پولی که دارد می‌تواند در خرید معادن سهیم شود.

شکوری در پایان خاطرنشان کرد: اگر مزایده‌ای برای معادن بگذارند و شرط مزایده این باشد که  ۳۰ درصد مردم  از آن منتفع کند هر کسی می‌تواند در تعاونی سهمی بخرد تا کسانی که کاردان هستند و می‌توانند معدن را به درستی اداره کنند در مزایده شرکت کرده و برنده شوند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.