جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
مرکز آموزش جوارکارگاهی، قطب آموزش‌های معدنی کشور خواهد بود
11 فروردین 1400 - 10:46
شناسه : 9478
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاح مرکز جوارکارگاهی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، گفت: آمادگی در رابطه با سنجش مهارت‌محور تمام پرسنل شرکت ملی صنایع مس ایران وجود دارد. ضمنا مرکز آموزش جوارکارگاهی مجتمع مس سرچشمه، قطب آموزش‌های معدنی کشور خواهد بود.
ارسال توسط : منبع : روابط‌عمومی مجتمع مس سرچشمه
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علی اوسط هاشمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، چند عنصر ارزشمند وجود دارد که نخستین آن تدوین استاندارد شغلی است؛ بنابراین مجتمع مس سرچشمه وقتی جزو ۲۰ شرکت بزرگ جهانی است، از این شرکت انتظار داریم که امروز در تمام مشاغل خود، استاندارد شغلی مناسبی را تدوین نماید.

وی افزود: دیگر عنصر ارزشمند در سازمان فنی و حرفه‌ای، آموزش ضمن خدمت و حین کار است که باید یک ضرورت محسوب شود؛ چون عمر مهارت‌ها کوتاه شده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: آمادگی این را داریم که سنجش مهارت‌محور تمام پرسنل شرکت ملی صنایع مس ایران را با همکاری هم انجام دهیم؛ بیایید سطح مهارت پرسنل را بر اساس استانداردهای آموزش فنی و حرفه‌ای ارزیابی کنید، سپس به هرکدام گواهی‌نامه فنی و حرفه‌ای اعطا کنید که دارای اعتبار بین‌المللی است.

اوسط هاشمی، دیگر عنصر ارزشمند در سازمان فنی و حرفه‌ای را ایجاد بانک اطلاعات از نخبگان و فرهیختگان برشمرد و بیان کرد: ما باید به خوشه‌های ذیلِ این صنعت مرجع و مادر (صنعت مس) و محصول مادر بی‌اندیشیم؛ چه ‌بسا مس سرچشمه بتواند ایده «هر خانه، یک کارگر» را در این استان جزو رویکردهای کلان خود  قرار دهد.

وی ادامه داد: ایران از نظر علمی در رتبه ۴۱ تا ۴۲ جهان قرار دارد اما در زمینه عدم تناسب تحصیل‌کرده‌ها با تقاضای بازار، در رتبه ۱۱۹ جهان ایستاده است؛ ضمن اینکه متاسفانه ایران از نظر فارغ‌التحصیلان بیکار، در جایگاه ۱۱۶ جهان قرار دارد؛ پس اگر بخواهیم کشور در مدار توسعه و تعالی  قرار گیرد و به نوعی، رفاه و سعادت را تضمین نماید، راهی جز توجه به توانمندسازی انسان به عنوان سرمایه‌ای گران‌بها وجود ندارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، در پایان خاطرنشان کرد: از این پس، مرکز آموزش جوارکارگاهی مجتمع مس سرچشمه، قطب آموزش‌های معدنی کشور خواهد بود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.