چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
مسیر هموار اجرای پروژه‌های ژئوفیزیکی پیش روی اکتشاف نفت
10 خرداد 1400 - 13:10
شناسه : 13153
مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران مطرح کرد؛ مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران از تحقق کامل تعهدهای تکلیفی این مدیریت در برنامه پنج ساله اکتشاف کشور خبر داد و گفت: با توجه به تجدید ساختارها در همه زیردسته‌های حوزه‌های رسوبی، مسیر عملیاتی شدن پروژه‌های ژئوفیزیکی تا ۱۰ سال آینده هموار است.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، صالح هندی مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در آیین امضای قرارداد پروژه لرزه‌نگاری دوبعدی دشت‌کوه، اظهار داشت: خوشبختانه مدیریت اکتشاف موفق شده است تعهدهای اکتشافی خود را به‌طور کامل مطابق با برنامه زمان‌بندی‌شده محقق کند.

وی افزود: با وجود شرایط حاکم بر کشور در حوزه اکتشاف حدود ۲۰ سال زمان داریم و در این مدت باقی‌مانده باید تمام توان خود را برای پیشبرد اهداف اکتشافی حوزه نفت به‌کار گیریم که خوشبختانه امروز مسیر پروژه‌ها هموار و به گونه‌ای‌ است که تا سال ۱۴۰۶ انجام پروژه‌های ژئوفیزیکی و عملیاتی شدن آن‌ها قطعی خواهد بود.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران از اصلی‌ترین چالش‌های کسب‌وکار در حوزه اکتشاف را سخت بودن فرایند کارها برشمرد و گفت: ما در حوزه اکتشاف هر چقدر به جلو گام برمی‌داریم اهداف اکتشافی‌ کوچک، عمیق و سخت‌تر می‌شود. تجربه‌ای که طی چند سال اخیر به‌دست آمده حاکی از آن است که بیشتر کشف‌های مجموعه میدان‌ها یا تله‌های مرکب بودند که این کار بسیار سختی است.

هندی در پایان از کمبود ظرفیت پیمانکاری در زمینه پروژه‌های ژئوفیزیکی به‌عنوان یکی دیگر از نقاط ضعف موجود در این حوزه یاد کرد و با بیان اینکه برون‌سپاری می‌تواند راهکار اصلی برای برون‌رفت از این مشکل باشد، خاطرنشان کرد: همان‌طور که همیشه عنوان کرده‌ایم بنده چندان اعتقادی به کلمه کارفرما و پیمانکار ندارم؛ تمام افراد فعال در مجموعه یک تیم هستیم که با یکدیگر برای رسیدن به اهداف، موفقیت‌ها و رفع تمام مشکلات همکاری می‌کنیم. متأسفانه نبود بلوغ در بخش کارفرمایی به نوعی در پیمانکاری نیز وجود داشته و دارد که باید به‌نحو مطلوب و بهینه حل شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.