سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
مس سرچشمه سالانه به ۳۱ میلیون مترمکعب آب نیاز دارد
25 اسفند 1399 - 9:14
شناسه : 9064
سرپرست معاونت معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت: سرپرست معاونت معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، با ارائه گزارشی به حسن روحانی در مراسم بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج‌فارس و دریای عمان، گفت: مجتمع مس سرچشمه با افتتاح پروژه‌های جدید، سالانه به ۳۱ میلیون مترمکعب آب نیاز دارد و با افتتاح (قطعه دوم) خط یک انتقال آب از خلیج‌فارس به سرچشمه، دیگر نگرانی از تامین آب نداریم.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، اردشیر سعدمحمدی سرپرست معاونت معادن و صنایع معدنی وزارت صمت در این مراسم که با حضور رییس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار داشت: با افتتاح قطعه دوم خط یک انتقال آب از خلیج‌فارس به سرچشمه، دیگر نگرانی از تامین آب نخواهیم داشت. سه طرح جدید مجتمع مس سرچشمه شامل معادن دره آلو و دره زار است که در این راستا، مجتمع مس سرچشمه ۸۰۰ میلیون دلار به درآمدهای شرکت مس اضافه می‌کند.

وی افزود: امسال برای نخستین‌بار تولید کاتد مس با رشد ۱۲ درصدی نسبت به سال گذشته، به ۲۸۰ هزار تن رسیده است.

قطعه دوم خط یک انتقال آب از خلیج‌فارس با فرمان حسن روحانی افتتاح شد. همچنین قطعه دوم خط یک انتقال آب خلیج‌فارس به سرچشمه در استان کرمان رسیده است.

قطعه نخست این خط، آب شیرین‌سازی شده خلیج‌فارس را در آبان ماه به شهرستان سیرجان رسانده بود.

شایان ذکر است که قطعه سوم خط یک انتقال آب خلیج‌فارس نیز دقایقی پیش با فرمان رییس جمهور افتتاح شد. این قطعه، آب شیرین‌سازی شده خلیج‌فارس را به شهرستان اردکان در استان یزد رساند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.