سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
مشارکت سرمایه‌گذاران سوئیسی در کارخانه صدر فولاد
08 آذر 1400 - 15:12
شناسه : 21120
رییس کل دادگستری استان لرستان گفت: کارخانه صدر فولاد با مشارکت سرمایه‌گذاران سوئیسی احیاء می‌شود.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمد رزم رییس کل دادگستری استانلرستان ضمن تبریک هفته بسیج، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری براساس شعارهای راهبردی ۱۰ سال اخیر اقتصاد و فرهنگ بوده که شاهدیم به لحاظ اهمیت موضوع بیشترین حجم قوانین مصوب نیز مسائل اقتصادی بوده و امروز با توجه به اینکه در جنگ اقتصادی قرار داریم و تحریم ظالمانه نیز مزید بر علت شده نیاز است از سرمایه‌گذار حمایت کنیم.

وی افزود: حمایت از کارخانجات تولیدی و سرمایه‌گذاری در ایجاد اشتغال و رفع بیکاری، مهار تورم و خروج از رکود از مطالبات مقام رهبری است و در این راستا بازدیدهای زیادی از کارخانجات استان داشته‌ایم.

۲۰۰۰ نفر از مالک کارخانه عظیم خودرو شاکی هستند

رییس کل دادگستری استانلرستان در خصوص آخرین وضعیت کارخانه عظیم خودرو بروجرد، گفت: با مسئولان مربوطه در کشور پیشنهادات خود را در این راستا مطرح کرده‌اند.

رزم با بیان اینکه  این کارخانه از ۲۵۰ هکتار زمین برخوردار بوده که ارزش آن ۳۰۰۰ میلیارد تومان است که در حال حاضر فعال بوده و با یک شرکت چینی قرارداد دارد، بیان کرد: ۶۰ هزار متر مربع مسقف دارد و همه دستگاه‌ها و فازهای آن فعال هستند، اما این کارخانه چندین سال پیش تعدادی ماشین را پیش‌فروش کرده بود و از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت و برخی از شکات خصوصی علیه مدیرعامل این کارخانه شکایت شده بود؛ چراکه ماشین پیش‌فروش و بدون مجوز و بیش از ظرفیت فروخته شده است.

وی با بیان اینکه این کارخانه سه هزار و ۶۰۰ تا چهار هزار خودرو پیش فروش کرده است، ادامه داد: به نظرم باید نظارتی صورت می‌گرفت تا این کارخانه بتواند همان فعالیت را ادامه دهد و پاسخگوی خریداران باشد.

مدیرعامل کارخانه فولاد ازنا تحت تعقیب قرار گرفته است

رییس کل دادگستری لرستان در خصوص کارخانه فولاد ازنا عنوان کرد: مدیرعامل این شرکت حسن میرکاظمی معروف به حسن رعیت بوده که تحت تعقیب قرار گرفته است. ایشان به دلیل یک اتهام دیگر در تهران تحت تعقیب قرار بوده و محکومیت حاصل کرده است.

رزم با بیان اینکه سرمایه‌گذار جدید پیگیر خرید کارخانه فولاد ازناست، اذعان داشت: با ارزیابی کارشناسان و مدیر شهرک صنعتی ارزش این کارخانه ۶ هزار میلیارد تومان تخمین زده شده با ۶۸  هزار متر مربع مسقف، دو هزار میلیارد هم نیاز است که این طرح تکمیل شود. لذا در حال حاضر این کارخانه بیش از ۸۰ درصد پیشرفت دارد که در سال می‌تواند یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن ورق آهنی تولید کند.

وی با بیان اینکه فاز اول آن فعال است و چنانچه فاز دوم راه‌اندازی شود می‌توان ۷۰۰ هزار تن ورق آهنی تولید کرد، افزود: این کارخانه ۱۰۱ هکتار زمین دارد که موضوع  بررسی اهلیت و صلاحیت این سرمایه‌گذار به مدیران اعلام شده و چنانچه تایید شود این نقل و انتقال انجام و کارخانه واگذار می‌شود.

کارخانه صدر فولاد با مشارکت سرمایه‌گذاران سوئیسی احیا می‌شود

رییس کل دادگستری لرستان در خصوص وضعیت کارخانه صدر فولاد، تصریح کرد: این واحد نیاز به سرمایه در گردش به میزان ۱۵۰ میلیارد تومان دارد، اما مالک این کارخانه بدهی مالی داشته و جزو لیست سیاه است و نمی‌تواند تسهیلات دریافت کند. در همین راستا این کارخانه به سرمایه‌گذار جدید واگذار شده و ایشان تجهیزات جدیدی همچون دو دستگاه توربین به کشور وارد کرده‌اند که دنبال ترخیص آن از بندرعباس هستند تا با نصب و استقرار آن‌ها طرح توسعه‌ای با مشارکت سرمایه‌گذاران سوئیسی اجرا کنند که طی یک یا دو ماه آینده به نتیجه خواهد رسید.

زمینه فعال‌سازی کارخانه ماشین‌سازی لرستان فراهم شده است

رزم در پایان با اشاره به اینکه واحد ماشین‌سازی که متعلق به گروه آریا بوده و این واحد به هلدینگ خزر داده است، خاطرنشان کرد: بدهی‌های واحد ماشین‌سازی پرداخت و اسناد مالکیت آن نیز منتقل شده است و توانستیم سه دستگاه ساخت ورق از ایتالیا وارد کنیم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.