سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
مشارکت شرکت توسعه معادن در راه‌اندازی خط تولید آهن‌اسفنجی اردبیل
20 تیر 1400 - 11:05
شناسه : 14934
عملیات اجرایی مجتمع آرتا فولاد مبین با سرمایه‌گذاری ۱۳۵ میلیون یورویی و با مشارکت 40 درصدی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، ۳۰ درصدی شرکت بین‌المللی مهندسی ایران (ایریتک) و ۳۰ درصدی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، با حضور مسئولان استانی در اردبیل آغاز شد. لذا انتظار می‌رود با سرمایه‌گذاری صورت گرفته، این پروژه در کمتر از ۳۰ ماه به پایان برسد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، آیت‌الله حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در آئین آغاز عملیات اجرایی مجتمع آرتا فولاد مبین اردبیل، اظهار داشت: در حوزه صنعت و اقتصاد استان اردبیل امروز یک قدم بسیار بزرگ و مهمی برداشته شد. در این راستا از عموم کسانی که بضاعت مالی برای سرمایه‌گذاری دارند، دعوت می‌کنیم تا سرمایه‌های خود را از راکد کردن در بانک‌ها به سمت تولید سوق دهند تا در راه اشتغال‌زایی و پیشرفت کشور و استان قدمی مثبت بردارند.

این مجتمع فولادی پس از بهره‌برداری، سالانه یک میلیون تن آهن‌اسفنجی تولید خواهد کرد که ۶۰ درصد تولید آن به استان اردبیل اختصاص خواهد یافت. علاوه بر این با راه‌اندازی آن برای ۳۵۰ نفر اشتغال مستقیم در مجتمع و  یک هزار و ۵۰۰ کارگر فعال مورد نیاز در مراحل ساخت و بهره‌برداری است. البته مواد اولیه این کارخانه از طریق مجموعه تولیدی چادرملو تامین خواهد شد.

گفتنی است با توجه به اینکه یکی از معضل‌های آینده کشور آب خواهد بود، این مجتمع فولادی به هیچ عنوان از آب شهری و زیرزمینی استفاده نخواهد کرد و باتوجه به برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده از طریق فاضلاب شهری آب مورد نیاز خود را تامین می‌کند. همچنین برای تامین برق مورد نیاز این کارخانه نیز نیروگاهی مستقل احداث می‌شود.

بر اساس این گزارش، در انتهای این مراسم نماینده ولی فقیه در اردبیل و همچنین مسئولان استانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از مجموعه سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات تقدیر و تشکر کردند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.