دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
مشارکت مردم در نقدینگی به کمک طرح گواهی سپرده کالایی نفت
29 تیر 1401 - 11:53
شناسه : 30552
محسن خجسته مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت درخصوص وضعیت اجرای طرح اوراق گواهی سپرده کالایی نفت خام عنوان کرد: جزئیات این طرح تا دو ماه آینده مشخص خواهد شد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به‌ گزارش اخبار فلزات، اواخر اردیبهشت‌ماه محسن خجسته‌مهر، مدیر‌عامل شرکت‌ ملی نفت در یک نشست خبری که برای یک طرح با نام گواهی سپرده کالایی نفت شناخته می‌شود، بیان کرد: در این شرکت به جمع‌بندی رسیدیم و پس از مذاکره با بانک مرکزی جمهوری‌اسلامی، بورس انرژی و سازمان برنامه و بودجه، در حال مذاکره برای دریافت مجوز هستیم. قرار است این طرح هم‌جهت با اقتصاد مقاومتی و مردمی‌سازی اقتصاد باشد و ما را در متنوع‌سازی روش‌های فروش در شرکت ملی نفت ایران یاری دهد.

وی با معرفی این روش به‌عنوان ابزاری نو برای سرمایه‌گذاری مردم و بازاری تازه برای نفت خام و میعانات گازی، خاطر نشان کرد: به این ترتیب مردم قادر هستند به‌صورت اوراق بهادار با پشتوانه نفت، شکلی نوین از سرمایه‌گذاری و پس‌انداز را تجربه کنند که سبب ثروت‌اندوزی ملی نیز خواهد شد. این روش همچنین می‌تواند تبدبل به یکی از عوامل کنترل‌کننده تورم و ایجادکننده رونق اقتصادی در سطح کلان باشد.

مدیرعامل شرکت ‌ملی نفت با توضیح اینکه به‌منظور رونق بخشیدن به اقتصاد کشور و تأمین نقدینگی با مشارکت دادن مردم برای استفاده از منابع مالی، انتشار اوراق سپرده کالایی در دستور کار شرکت ‌ملی نفت قرار گرفت تا شرکت با انتشار این اوراق بتواند منابع مالی را در اختیار بگیرد و در زمان‌های مشخص این نفت، تحویل خریدار داده شود که این اقدام امسال اجرایی خواهد شد.

خجسته ‌مهر اوایل خردادماه نیز در گفت‌وگویی اعلام کرده بود که پیشنهاد جدیدی در این شرکت و یک مدل جدید فروش نفت ارائه شده که فرآیند کارشناسی آن رو به پایان است و آن هم انتشار اوراق مربوط به گواهی سپرده کالایی است که با انتشار این اوراق، بخش داخلی کشور می‌تواند منابع در دسترس خود را در اختیار وزارت نفت ، به‌منظور انجام سرمایه‌گذاری قرار دهد. 

به گفته وی، همچنین تملک معادل نفت خام، نقدینگی را متناسب با بخشی از نفتی که عرضه می‌کنیم، در اختیار این شرکت قرار خواهد داده شد و به صورت واقعی بخش مهمی از منابع مالی مورد نیاز را تامین خواهیم کرد. جزئیات این طرح با تکمیل فرآیند کارشناسی به اطلاع مردم خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ملی نفت، به‌تازگی درباره آخرین تغییرات اعمال شده برای اجرای این طرح، یادآور شد: جزئیات این طرح طی تشریفاتی در دولت به زودی اعلام شده و اکنون در حال طی کردن روال آماده‌سازی بوده و در صورت نهایی شدن اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام می‌شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.