سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
مصائب ارزی در مسیر بازگشت
25 خرداد 1400 - 16:21
شناسه : 13791
رییس کنفدارسیون صادرات ایران مطرح کرد؛ رییس کنفدارسیون صادرات ایران گفت: با وجود اینکه مقرر شد در سال جاری با اجرای ابلاغیه ۱۷۷ ستاد هماهنگی اقتصادی مشکلات ارزی صادرکنندگان کاهش یابد اما در روزهای گذشته معضلی جدید در این عرصه ایجاد شد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمد لاهوتی رییس کنفدارسیون صادرات ایران در نشست هییت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، اظهار داشت: هرچند بخش خصوصی از سه سال گذشته پیشنهادات خود در زمینه بازگشت ارز به کشور و ایفای تعهدات ارزی را ارائه کرده بود اما متاسفانه تا چندی قبل این پیشنهادات راه به جایی نبرده بودند و سرانجام با ابلاغیه ۱۷۷ ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بنا شد، پنج روش برای بازگشت ارز به کشور در اختیار صادرکنندگان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه واردات در برابر صادرات یکی از راهکارهای پیش‌بینی شده در این زمینه بود، افزود:‌ متاسفانه از حدود دو هفته گذشته محدودیتی جدید در مسیر اجرای این ابلاغیه به وجود آمده است. در حال حاضر صادرکنندگان موظف‌اند برای اجرای واردات در برابر صادرات، کالای تخصصی در حوزه فعالیت خود وارد کنند که همین امر برای آن‌ها مشکلاتی جدید ایجاد کرده است.

رییس کنفدراسیون صادرات ایران، گفت: صادرکنندگانی که قصد واردات در برابر صادرات را دارند در سامانه نیما با مشکل مواجه شده‌اند و ما عملا به شرایط قبل بازگشته‌ایم و تداوم این شرایط روند بازگشت ارز به کشور را با مشکل مواجه می‌کند.

لاهوتی با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی باید لااقل از چند هفته گذشته تغییر در شیوه‌های اجرایی را اعلام کنند، بیان کرد: وقتی شرایط ناگهان تغییر می‌کند، برای صادرکننده و هم واردکننده مشکلاتی به وجود می‌آورد. از این رو دستگاه‌های مسئول مانند سازمان توسعه تجارت ایران باید به این حوزه ورود کرده تا در کنار مشکلات موجود، محدودیت‌ها را کاهش دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: صادرکنندگان با مشکلاتی که در عرصه تعهد ارزی به وجود می‌آید عملا بخشی از توان خود را از دست می‌دهند و همین موضوع ظرفیت تولید با محوریت صادرات را تحت الشعاع قرار می‌دهد. از سوی دیگر به وجود آمدن اختلاف میان صادرکننده و وارکننده نیز چالش دیگری است که می‌تواند برای ما مشکل آفرین شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.