سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
مصرف برق توسط صنایع باید مدیریت شود
22 خرداد 1401 - 15:51
شناسه : 28917
رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد با اشاره به اینکه صنایع نیز همانند سایر مشترکان برق باید سهم خود را در مدیریت اوج بار مصرف ایفا کنند، گفت: الزامات مدیریت مصرف برق صنایع باید احصا و دستوالعمل‌های مربوطه بر این اساس ابلاغ و اجرایی شود.
ارسال توسط : منبع : تسنیم
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهرام سبحانی رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد، اظهار داشت: آنچه مسلم است کمبود برق وجود دارد و همه مصرف‌کنندگان باید دست به دست هم دهند تا کمبود برق مدیریت شود و کشور با کمترین آسیب از دوران اوج بار مصرف عبور کند.

وی افزود: همانطور که مردم در بخش خانگی ملزم به رعایت مصرف در ساعات اوج هستند و باید از روشن کردن لوازم برقی غیر ضروری خودداری کنند، صنایع هم باید مصرف برق خود را مدیریت کنند. هر کاری که می‌توانند به زمان پس از اوج بار مصرف منتقل کنند را در ساعات اوج بارانجام ندهند. برخی به شیفت‌های شب و تعمیرات اساسی را به دوره اوج بار مصرف برق منتقل کنند.

رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد، بیان کرد: در صنعت حداقل‌هایی وجود دارد که نمی‌توان از آن‌ها عبور کرد؛ هر صنعت نقطه شکننده‌ای دارد و نمی‌تواند مصرف برق خود را بیش از آن کاهش دهد، این مسئله از کارخانه‌ای به کارخانه دیگر متفاوت است و لازم است مورد به مورد رسیدگی شود.

سبحانی تاکید کرد: در این رابطه باید تشکل‌های صنفی و مدیران برق استانی کمک کنند، مدیران استانی مصرف‌کنندگان بزرگ صنعتی را فراخوانده، نیازمندی‌های هر صنعت را احصا و مشکلات آن‌ها را بشنوند که بتوانند برنامه محدودیت هر صنعت را متناسب با الزامات آن تدوین و ابلاغ کنند.

وی در پاسخ به این که با توجه به توسعه صنایع انرژی‌بر، این صنایع تا چه میزان نسبت برق خودتامین، توجه داشتند، پاسخ داد: صنایع فولادی بزرگ در این زمینه وارد عمل شده‌اند؛ برای مثال فولاد بوتیا زیرمجموعه هولدینگ میدکو در حال نصب نیروگاه خود است و یا فولادمبارکه جهت‌ ایجاد ظرفیت‌های نیروگاهی خورشیدی، بادی و بخاری قراردادهایی را منعقد کرده است، اما به بهره‌برداری رساندن نیروگاه‌ها زمان‌بر خواهد بود.

صنایع باید سرپا بمانند

رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد یادآور شد: هر نوع خاموشی اعم از برنامه‌ریزی شده و یا نشده برای صنعت تبعاتی در پی دارد، اما باید به گونه‌ای عمل کرد تا آسیب‌ها به حداقل برسد. حداقل انرژی که برای صنعت تعیین می‌شود، باید مطابق حداقل نیاز کارخانه‌ها برای آماده‌به‌کار نگهداشتن خطوط تولید باشد و در بازگشت به کار، آن‌ها را دچار تاخیر نکند. برای مثال، حداقل‌های مورد نیاز کارخانه فولاد باید به شکلی تعیین شود که کوره‌ها گرم و آماده‌به‌کار بماند و یا دستگاه‌های خنک‌کننده تا حدودی فعال باشند.

سبحانی با بیان این که ایفای سهم صنایع در مدیریت مصرف امری بدیهی است، تاکید کرد: مدیران استانی نیز باید نیازهای صنایع انرژی‌بر را بررسی کرده و به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که صنایع سرپا بمانند. اگر واحد صنعتی بیش از حداقل‌های تعیین شده برق مصرف کرد، روند فعالیت آن باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی در پایان درباره برنامه‌های جبرانی پیش‌بینی شده برای اختصاص برق بیشتر به واحدهای تولیدی پس از دوره اوج بار مصرف و به منظور جبران کاهش تولید نیز، خاطرنشان کرد: چنانچه دیماند خریداری شده برای یک کارخانه کم‌تر از دیماند لازم برای ظرفیت اسمی باشد، این راهکار می‌تواند کمک کند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.