سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
مصرف بیش از ۲۳۸ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در کشور
10 فروردین 1401 - 12:38
شناسه : 26069
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران از افزایش پنج میلیارد مترمکعبی مصرف گاز طبیعی کشور در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال ۱۳۹۹ خبر داد و گفت: در سالی که گذشت ۲۳۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در کشور مصرف شد.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمدرضا جولایی مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران درباره مقدار مصرف کل گاز طبیعی ایران در سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: از مجموع این مقدار گاز مصرف‌شده، ۱۲۲ میلیارد مترمکعب سهم بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده، ۴۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب سهم صنایع عمده و ۷۱ میلیارد مترمکعب گاز تخصیص یافته به نیروگاه‌ها بوده است.

وی افزود: مصرف گاز در سالی که گذشت به‌ویژه در بخش نیروگاهی و خانگی رکوردهای تازه‌ای ثبت کرد، اما این موضوع مدیریت شد و هیچ قطعی گازی در کشور رخ نداد.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران، گفت: نیروگاه‌ها در سال ۱۳۹۹ به‌طور میانگین روزانه ۱۸۰ میلیون مترمکعب گاز دریافت کردند که این مقدار در سال ۱۴۰۰، به ۱۹۴ میلیون مترمکعب در روز رسید و نشان‌دهنده افزایش هشت درصدی دریافت گاز آن‌ها است.

جولایی بیان کرد: میانگین مصرف روزانه گاز طبیعی در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده نیز در سال ۱۳۹۹، ۳۳۳ میلیون مترمکعب و در سال گذشته، ۳۳۴ میلیون مترمکعب بود که تفاوت چندانی با گذشته نداشته است.

وی همچنین با اشاره به مصرف گاز طبیعی در فروردین‌ماه امسال، ادامه داد: این مقدار در ۲۴ ساعت گذشته ۷۴۵ میلیون مترمکعب بوده است.

گفتنی است، مصرف گاز طبیعی کل کشور در سال ۱۳۹۹، ۲۳۳ میلیارد مترمکعب و در نیمه نخست سال ۱۴۰۰، ۱۰۵ میلیارد و دو میلیون مترمکعب بوده و به این‌ ترتیب ۱۳۳ میلیارد و ۴۹۸ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در پاییز و زمستان ۱۴۰۰ مصرف شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.