جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
مصرف قراضه فولادی راهی برای کاهش انتشار دی‌اکسید کربن
14 آذر 1400 - 9:09
شناسه : 21321
براساس گزارش‌های منتشر شده، استفاده از قراضه فولادی انتشار دی‌اکسید کربن را کاهش می‌دهد، زیرا این امر می‌تواند سالانه از انتشار یک میلیارد تن دی‌اکسید کربن جلوگیری کند.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، از آنجایی که استفاده از قراضه می‌تواند در کاهش انتشار دی‌اکسید کربن موثر باشد، فولادسازان به طور فزاینده‌ای به دنبال یافتن راهکارهای پایدارتری از فولادسازی معمولی هستند. در حالی که انتقاداتی از سوی جامعه بازیافت وجود دارد، اما حفظ و بازیابی قراضه تا حد زیادی نادیده گرفته شده است.

بنابراین روشن است که تلاش‌های جهانی برای کاهش انتشار دی‌اکسید کربن فرصت قابل توجهی برای رشد سهم قراضه در بخش فولادسازی فراهم می‌آورد که از میانگین فعلی آن(۳۰درصد) بیشتر است.

استیون ورکامن کارشناس ارشد گروه مشاوران مک کنزی استحصال قراضه بیشتر و افزایش کیفیت را دو چالش کلیدی در این حوزه معرفی کرد. مصرف قراضه فولاد در چین در حال حاضر ۲۴۰ میلیون تن است که می‌تواند تا سال ۲۰۵۰ میلادی دو برابر شود.

اسکات نیوول رییس شرکت تجهیزات بازیافت نیوول در ایالات متحده آمریکا و نائب رییس هییت‌مدیره تجهیزات بازیافت نیوول چین نیز اعلام کرد که چین به سمت استفاده از درصدهای بالاتر قراضه حرکت می‌کند و درصد فولاد ساخته شده از سنگ‌آهن را کاهش می‌دهد. در حالی که تا چند سال پیش، این نگرانی وجود داشت که چین ممکن است به یک کشور صادرکننده بزرگ قراضه تبدیل شود و این امر به قیمت قراضه در سراسر جهان لطمه وارد کند، اما دقیقا برخلاف آن در حال روی دادن است. چین به جای سنگ‌آهن و زغال‌سنگ نیاز به واردات قراضه دارد تا به اهداف خود به منظور رسیدن به محیطی پاک‌تر و تولید فولاد مقرون به صرفه تر دست یابد.

کاهش آلودگی

سالانه حدود ۶۳۰ میلیون تن قراضه فولاد در سراسر جهان بازیافت می‌شود که از انتشار نزدیک به ۹۵۰ میلیون تن گاز دی‌اکسید کربن جلوگیری می‌کند که این امر نقش تعیین‌کننده‌ای در حفاظت از آب و هوا دارد. همچنین با استفاده از قراضه در بخش ریخته‌گری، صرفه‌جویی در انتشار گاز دی‌اکسید کربن سالانه به بیش از یک میلیارد تن رسید.

طی نیمه نخست سال ۲۰۲۱میلادی، مصرف قراضه فولاد چین با رشد ۴۷٫۱ درصدی به ۱۳۷ میلیون و ۹۵۰ هزار تن رسید که نشان دهنده حرکت به سمت اهداف برنامه پنج ساله این کشور در راستای کاهش انتشار دی‌اکسید کربن در فولادسازی از طریق افزایش استفاده از قراضه فولاد است.

همچنین در دوره زمانی ماه ژانویه تا ماه ژوئن ۲۰۲۱ میلادی، خرید قراضه چین از ترکیه با رشد ۳۳٫۲ درصدی به ۱۲ میلیون و ۸۷۲ هزار تن رسید که جایگاه این کشوررا به عنوان بزرگ‌ترین واردکننده قراضه جهان تثبیت می‌کند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.