سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
مصرف ۳ میلیار مترمکعب گاز در فارس
17 آبان 1400 - 14:16
شناسه : 20220
مدیرعامل شرکت گاز فارس مطرح کرد؛ مدیرعامل شرکت گاز فارس گفت: بیش از سه میلیارد مترمکعب گاز در نیروگاه‌های استان طی 6 ماهه نخست امسال مصرف شد.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری صدا و سیما
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، غلامعباس حسینی مدیرعامل شرکت گاز فارس، اظهار داشت: میزان سوختی که پنج نیروگاه یک، دو، سه کازرون، جهرم، حافظ و سیکل ترکیبی طی ۶ ماهه نخست امسال دریافت و مصرف کرده‌اند، سه میلیارد و ۵۰۴ میلیون و ۹۹۴ هزار و ۲۳۱ مترمکعب بوده و که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد رشد داشته است.

وی درباره مصرف گاز صنایع فارس، افزود: صنایع عمده و فوق عمده استان، بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان گاز فارس هستند به صورتی که مصرف گاز در صنایع سیمان از ابتدای امسال برابر با ۲۷۸ میلیون و ۷۹۷ هزار مترمکعب، صنایع فولاد و ذوب‌آهن برابر ۳۷۶ میلیون و ۱۷۰ هزار مترمکعب، پتروشیمی‌ها برابر با ۹۰۳ میلیون و ۳۳۰ هزار مترمکعب و پالایشگاه‌ها برابر با ۹۹ میلیون و ۳۷۷ هزار مترمکعب بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس در پایان با اشاره به افزایش مصرف گاز صنایع فولاد و ذوب‌آهن، خاطرنشان کرد: میزان مصرف این صنایع نسبت به سال گذشته بیش از ۸ درصد افزایش داشته است. شتاب‌بخشی به روند گازرسانی به صنایع، افزون بر جهش و رفع موانع تولید، توسعه اقتصادی و خدمات متوازن گازرسانی، سبب جایگزینی این سوخت پاک با دیگر سوخت‌های فسیلی و کاهش آلودگی هوا و محیط‌زیست می‌شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.