چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
مصوبه کاهش عوارض صادراتی کالا‌ها به گمرک‌ها ابلاغ شد
10 اردیبهشت 1401 - 19:26
شناسه : 27193
مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت:‌ مصوبه عوارض جدید صادراتی شامل کاهش یک یا دوپله‌ای عوارض برخی کالاها، از روز چهارشنبه هفتم اردیبهشت‌ ماه به گمرکات ابلاغ‌ شده است.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، سیف‌الله امیری با اشاره به نزولی شدن قیمت بیشتر کالاها با توجه به کاهشی که در قیمت‌های جهانی رخ‌ داده است، گفت: این کاهش قیمت‌های جهانی در وضع عوارض جدید اعلام و اعمال‌ شده است.

وی همچنین از حذف عوارض صادراتی برخی از کالاها که به‌ طور تقریبی در نسخه جدید، به صفر رسیده است خبر داد و افزود: با این‌ وجود در صورتی‌ که دوباره موضوع‌های بحرانی مانند جنگ اوکراین و به دنبال آن افزایش قیمت‌های جهانی رخ دهد، برای این‌گونه کالاها که عوارض آن‌ها به صفر رسیده است، باز هم عوارض در نظر گرفته می‌شود.

کاهشی شدن عوارض صادراتی برخی از کالاها

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: عوارض صادراتی برخی کالاها، با سه پله و برخی دیگر از کالاها با یک یا دو پله نزولی اعلام‌ شد.

امیری بیان کرد: اگر رشد قیمت صادراتی کالایی از ۵ درصد به بالا باشد، برای آن کالاها عوارض در نظر گرفته‌ شده است. همچنین کالاهایی که رشد قیمتی صادراتی آن‌ها بین صفر تا ۵ درصد بوده، هیچ‌گونه عوارضی را شامل نمی‌شوند.

وی همچنین تصریح کرد: طی دو هفته آینده نیز، با توجه به شرایط بازار در صورتی‌ که قیمت‌ها مجدد نزولی باشد، دوباره عوارض صادراتی تغییر خواهد کرد و کالاهایی که رشد قیمتی آن‌ها کاهش‌ یافته و به صفر رسیده است، حذف عوارض را در پی خواهند داشت.

عدم پرداخت عوارض برای کالاهایی که قبض انبار دارند

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: کالاهایی که تا پیش از ابلاغ این اصلاحیه، ثبت سفارش شده‌اند و یا قبض انبار دارند، نیازی به پرداخت عوارض نخواهند داشت و همچنین کالاهای ورود موقتی نیز، مطابق ماده ۱۱ آیین‌نامه گمرکی نیاز به پرداخت ندارند.

امیری همچنین تاکید کرد: برای مصوبه تنظیم بازار، برخی اصلاحات در نظر گرفته‌ شده است که برای ستاد تنظیم بازار کشور مطرح‌ و در صورت موافقت اعمال خواهد شد تا موضوع عوارض صادراتی مرتفع شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای وضع عوارض صادراتی، علاوه بر توجه به بازارهای جهانی، بازارهای داخلی نیز مورد توجه قرار گرفته‌اند؛ بر همین اساس عوارض صادراتی کالاهایی که در بازار داخل مشکلی ندارند را حذف کردیم تا بتوانند صادرات خود را به‌ راحتی انجام دهند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.