سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
معادن اردبیل به بخش خصوصی واگذار شد
17 تیر 1400 - 12:40
شناسه : 14864
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: 197 محدوده معدنی استان، آزاد و از طریق مزایده در اختیار سرمایه‌گذاران بخش خصوصی واگذار می‌شود.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رامین صادقی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت آزادسازی معادن راکد و منجمد طی سال‌های گذشته و واگذاری آن به سرمایه‌گذاران جدید بوده است که در این زمینه استان اردبیل نیز محدوده‌های معدنی را مشخص و در قالب مزایده در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد.

وی افزود: با برگزاری دو مزایده طی سال‌ گذشته ۲۶ محدوده معدنی به بخش خصوصی واگذار شد. لذا بیش از ۱۰۰ محدوده معدنی نیز امسال در اولویت این برنامه‌ریزی قرار گرفته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در حوزه معدن طی سال‌های اخیر کارهای مهمی در بخش اکتشاف، صدور پروانه، بهره‌برداری و شناسایی معادن راکد انجام شده تا حرکت‌های امیدبخشی را در این حوزه شاهد باشیم.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در استان اردبیل عملیات اکتشاف مقدماتی در وسعتی بالغ بر هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع به اتمام رسید. در این راستا برای ادامه عملیات اکتشاف تفصیلی در ۱۶ محدوده امیدبخش اقدامات آغاز شده است.

وی ادامه داد: برای ۱۲ محدوده پروانه اکتشاف صادر و برای چهار محدوده نیز در مرحله صدور پروانه اکتشاف هستیم. در این راستا خوشبختانه استان اردبیل رتبه اول را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اذعان داشت: از بین محدوده‌های مورد تاکید برای دو محدوده عملیات اکتشاف تفصیلی به اتمام رسیده و در مرحله بررسی و صدور گواهی کشف قرار دارد. البته مواد کشف شده در این محدوده شامل کانی سنگ مس، مولیبدن و طلا است.

صادقی با اعلام تعداد ۱۷ فقره پروانه اکتشاف عنوان کرد: در این زمینه نیز با یک جهش ۷ درصدی روبه‌رو هستیم. لذا هم‌اکنون در استان اردبیل ۲۱۲ پروانه بهره‌برداری معادن با ذخیره ۴۵۰ میلیون تن شامل انواع مواد معدنی با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان به اتمام رسیده است.

وی یکی از برنامه‌های مهم در این بخش را افزایش استخراج مواد معدنی از معادن اعلام کرد و ادامه داد: در این حوزه نیز با یک جهش ۱۱ درصدی نسبت به سال گذشته روبه‌رو هستیم. البته از محورهای مهم در بخش معدن استان می‌توان به فعال‌سازی معادن طی دو سال اخیر اشاره کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در پایان خاطرنشان کرد: در همین راستا تعداد ۲۰ معدن راکد با اشتغال‌زایی ۱۰۰ نفر دوباره فعال و طی یک سال اخیر نیز تعداد ۱۷ فقره پروانه بهره‌برداری معادن در استان اردبیل صادر شده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.