چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
معادن جزو انفال کشور است
13 مرداد 1400 - 11:10
شناسه : 15781
رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی: رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: آزادسازی معادن راکد اقدامی شجاعانه در روزهای پایانی دولت بوده است که باید با نگاهی مثبت به آن نگریست.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، فریدون حسنوند رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: معادن حبس شده جزو انفال کشور به شمار می‌آیند و باید در اختیار دولت و حاکمیت برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جهش و رونق تولید قرار گیرند.

وی افزود: اشتغال‌زایی، عدم وابستگی در حوزه مواد معدنی، ارز آوری و تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی دستاوردها و پیامدهای ناشی از اجرای این طرح بزرگ خواهد بود.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: ایران یکی از کشورهای غنی در حوزه معدن است، اما نتوانسته در حد انتظارات و متناسب با ظرفیت‌ها جایگاه خود را در دنیا تثبیت نماید که یکی از مهمترین دلایل آن معادن راکد و محبوس بوده است.

حسنوند در پایان خاطرنشان کرد: افرادی از سال‌ها پیش با عناوین مختلف مجوزهای معادن را گرفته‌اند، اما عملا در بخش استخراج و تامین مواد اولیه شرکت‌های تولیدی قدمی برنداشتند. در این راستا رکود معادن و پتانسیل‌های خدادادی و طبیعی کشور باعث شد کارخانه‌هایی که نیاز اولیه‌شان این مواد معدنی بوده است، عمدتا یا تعطیل شوند و یا به واردات روی آورند. لذا این امر وابستگی ما را چند برابر کرد، اما اجرای طرح آزادسازی معادن در جهت قطع این وابستگی‌ها، می‌بایست دیدگاه‌ها را نسبت به اجرای این طرح مثبت کند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.