دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
معادن متخلف قزوین بعد از سه بار تذکر تعطیل می‌شوند
11 آبان 1399 - 7:09
شناسه : 1032
استاندار قزوین گفت: معادنی که با اضافه بار و تناژ بالا به راه های روستایی آسیب می زنند بعد از سه بار تذکر برای رعایت استانداردها تعطیل خواهند شد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از دنیای معدن از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری، هدایت الله جمالی پور در شورای معادن استان قزوین در خصوص قانون پرداخت یک درصد فروش معادن برای اصلاح راه های روستایی استان، افزود: همه معادن استان موظف هستند این یک درصد را پرداخت کنند و اگر معادنی که آسیب بیشتری به راه ها وارد می کنند باید بعد از سه بار تذکر بسته شوند.

استاندار قزوین درباره عوارض اجرای طرح های دولتی، گفت: اگر دستگاهی مشمول پرداخت عوارض بشود باید میزان عوارض را به دستگاه های ملی اعلام کند و هیچ کسی حق ندارد مزاحم اجرای پروژه ها بشود.

جمالی پور گفت: دستگاه های دولتی استان، حق شکایت از یکدیگر را ندارند و باید مسایل و موانع میان آنها به نهادهای نظارتی ارجاع شود.

استاندار قزوین افزود: اگر این مشکلات و مسایل در دستگاه های نظارتی حل و فصل نشود باید به دستگاه قضایی ارجاع شود.

وی درباره معادن شن و ماسه استان و استفاده از ظرفیت آنها برای تکمیل طرح های عمرانی دولتی، گفت: هرگونه برداشت شن و ماسه از رودخانه ها در این زمینه، نیازمند مجوز از وزارت نیرو است و اگر برداشتی بیشتر از میزان مجوز مصوب شده باشد باید با آن برخورد صورت گیرد.

جمالی پور افزود: همه دستگاه های اجرایی که پروژه دولتی اجرا می کنند موظف هستند از دستگاه های ذیربط استعلام بگیرند و اگر دستگاه مربوط ظرف ۲۰ روز پاسخ ندهد جواب استعلام مثبت تلقی خواهد شد.

وی در مورد فعالیت معادن پیغمبرکوه آبیک، گفت: این منطقه بعد از این،دیگر نقطه معدنی نیست و باید به یک سایت گردشگری برای قزوین و استان های همجوار تبدیل شود.

استاندار قزوین اضافه کرد: حریم معدنی این منطقه را نیز اداره کل محیط زیست استان اعلام می کند که فعالیت این معادن تا چه محدوده ای به آبیک و سایت گردشگری آسیب نمی زند.

وی اضافه کرد: معادنی که در این منطقه به بهره برداری نرسیده، مجوز آنها ابطال شود و معادنی که به بهره برداری رسیده و حقوق مکتسبه دارند، طرح توسعه آنها ممنوع می شود تا برای آنها در آینده تعیین تکلیف کنیم.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.