سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
معادن موتور محرکه توسعه اقتصادی کشور
25 اردیبهشت 1400 - 14:56
شناسه : 12165
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل مطرح کرد؛ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل، گفت: ۲۱۲ پروانه بهره‌برداری معادن با ذخیره ۴۵۰ میلیون تن شامل انواع مواد معدنی با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در استان اردبیل در حال فعالیت هستند.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری صدا و سیما
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رامین صادقی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه فعالیت‌های معدنی در ایجاد فرصت‌های شغلی و کاهش بیکاری تاثیرگذار است، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهم در این بخش افزایش استخراج مواد معدنی از معادن استان بود که در سال جهش تولید، به میزان ۳٫۱۱ درصد نسبت به سال ۱۳۹۸ افزایش داشته است.

وی در خصوص فعال‌سازی معادن طی سال جهش تولید، افزود: تعداد ۲۰ معدن راکد با اشتغال‌زایی ۱۰۰ نفر در سال گذشته مجدد فعال شدند که این میزان نسبت به سال ۱۳۹۸ از رشدی ۱۹ درصدی برخوردار بود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل، گفت: به طور کلی از منظر اقتصاد کلان صنعت معدنکاری و در کنار آن ایجاد صنایع معدنی می‌تواند یکی از کلید‌های اصلی برای دستیابی به آینده امید بخش باشد چرا که معادن به عنوان موتور محرکه توسعه اقتصادی کشور و حلقه ابتدایی زنجیره بسیاری از تولیدات صنعتی بوده و ارتباط تنگاتنگی با صنعت فلزات اساسی همچون فولاد، صنعت حمل و نقل و ارتباطات و پروژه‌های عمرانی دارد و نقش آن در متغیر‌های کلان اقتصادی استان می‌تواند در خور توجه باشد.

صادقی در پایان خاطرنشان کرد: فعالیت‌های تجاری بخش معدن می‌تواند انگیزه‌های اقتصادی را در بخش‌های مختلف جامعه تحریک و فعال کند و با وجود زون‌های معدنی در سطح استان، اردبیل نیز از این امر مستثنا نیست. البته یکی از مزایا و موهبت‌های طبیعی وجود همین منابع معدنی در استان است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.