سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
معافیت مالیاتی برخی از صادرکنندگان سال ۹۷
24 مرداد 1400 - 11:35
شناسه : 16159
دبیر کمیته اقدام ارزی گفت: صادرکنندگان سال 1397 که از تاریخ ۳۰ دی ماه 1398 تا ۳۰ آبان ماه 1399 رفع تعهد ارزی کردند، مشمول معافیت مالیاتی و استرداد مالیات بر ارزش افزوده شده‌اند.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری مهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، احسان قمری دبیر کمیته اقدام ارزی با بیان اینکه صادرات از مالیات معاف است و مالیات بر ارزش افزوده پرداختی از سوی صادرکنندگان به آن‌ها عودت داده می‌شود، اظهار داشت: پایان مهلت ایفای تعهد ارزی تعدادی از صادرکنندگان سال ۱۳۹۷، ۳۰ دی ماه سال ۱۳۹۸ بود؛ بنابراین اگر این گروه از صادرکنندگان تا تاریخ مذکور رفع تعهد ارزی کرده باشند، مشمول معافیت مالیاتی یا همان استفاده از نرخ صفر مالیاتی شده و استرداد مالیات بر ارزش افزوده آن‌ها نیز انجام شده است. اما بسیاری از صادرکنندگان سال ۱۳۹۷ بعد از تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۳۹۸ رفع تعهد ارزی کرده بودند؛ بنابراین مشمول معافیت مالیاتی نشدند.

وی افزود: این سازمان حدود یکسال و نیم پیگیری بود تا این گروه از صادرکنندگان نیز مشمول نرخ صفر مالیاتی شوند. در نتیجه این پیگیری‌ها مقرر شد صادرکنندگان سال ۱۳۹۷ که از تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۳۹۸ تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ رفع تعهد ارزی کرده‌اند، نرخ صفر مالیاتی برایشان لحاظ شده و سازمان امور مالیاتی موظف است برای این گروه از صادرکنندگان به نسبت ارزی که برگردانده‌اند، استرداد مالیات بر ارزش افزوده لحاظ کند.

دبیر کمیته اقدام ارزی با بیان اینکه صادرکنندگان باید به روش‌های قانونی ارز را به کشور برگردانند و رفع تعهد در سامانه‌های تعیین شده مشخص باشد، گفت: سازمان امور مالیاتی از امروز این مصوبه را اجرایی می‌کند. البته صادرکنندگان سال ۱۳۹۷ حدود دو سال و هشت ماه فرصت داشتند ارز را برگردانند.

قمری در پاسخ به سوالی در خصوص برخی صادرکنندگان سال ۱۳۹۷ که همچنان موفق به بازگرداندن ارز به کشور نشده‌اند، بیان کرد: این گروه از صادرکنندگان می‌توانند با مراجعه به سازمان توسعه تجارت، مدارک خود را ارائه داده و در صورت تایید آن‌ها در کمیته اقدام ارزی، اجازه بازگرداندن ارز به چرخه اقتصادی کشور را دارند و آن زمان در مورد معافیت و استرداد مالیات بر ارزش‌افزوده آن‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد. البته کمیته اقدام ارزی به هر صادرکننده‌ای که بخواهد ارز را به چرخه اقتصادی کشور بازگرداند کمک می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: صادرکنندگان سال ۱۳۹۸ تا ۳۱ مرداد ماه ۱۴۰۰ آزاد هستند به روش‌های قانونی تعیین شده، ارز صادراتی را به کشور بازگردانند و به هر میزانی که ارز را برگردانند مشمول معافیت و استرداد مالیات بر ارزش افزوده می‌شوند؛ همچنین صادرکنندگان سال ۱۳۹۹ نیز تا ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰ فرصت دارند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.