سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
معاونت مالی و اقتصادی «فملی» به تقدسی سپرده شد
26 خرداد 1401 - 10:37
شناسه : 29075
روز چهارشنبه 25 خرداد ماه 1401، جلسه تودیع و معارفه معاون و سرپرست معاونت مالی و اقتصادی شرکت ملی صنایع مس ایران با حضور مدیرعامل، مدیران ستاد و مجتمع‌های سه‌گانه در محل شرکت مس برگزار شد.
ارسال توسط : منبع : مس‌پرس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، با تشکر از خدمات کیارش مهرانی معاون پیشین مالی و اقتصادی شرکت مس، اظهار داشت: شرکت مس در شرایطی این تغییر را انجام می‌دهد که با وجود دارا بودن سرمایه و عدم بدهی در حوزه مالی و اقتصادی، با وضعیت پیچیده‌ای روبه‌رو شده است. چراکه از یک سو شاهد اجرایی نشدن پروژه‌های توسعه‌‌ای هستیم و از سوی دیگر بنا به اعلام معاونت مالی، کندی اجرای پروژه‌ها باعث هزینه نکردن منابع مالی شرکت شده است.

وی خطاب به معاونان و مدیران حاضر در جلسه با تاکید بر اینکه باید هرچه سریع‌تر نسبت به توسعه پروژه‌ها اقدام شود، افزود: این برازنده شرکت ملی مس نیست که از ابزارها و اهرم‌ تامین مالی یا از انواع اوراق‌ها برای تامین مالی پروژه‌ها استفاده نشده است. با اشاره به اینکه افزایش ثروت سهامداران «فملی» باید در دستور کار قرار بگیرد و این امر نیاز به بازنگری اساسی در استفاده از ابزارهای تامین مالی دارد. لازم است منابع به سمت پروژه‌های توسعه‌ای برود تا ضمن ایجاد بازده‌ای بالاتر از تورم، ایرادها و انتقادهای موجود در زمینه اجرایی نشدن طرح‌های توسعه و افزایش تولید را رفع کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تبیین تدابیر مناسب در مدیریت نقدینگی شرکت مس که در نهایت منجر به ارزش افزوده می‌شود را حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: «فملی» در واقع از مارکت مالی کاملی برخوردار است و با توجه به اینکه در این زمینه کمبودی ندارد، طی این مدت از نقدینگی شرکت به طور چشمگیری استفاده نشده است.

رستمی در ادامه دو نکته را حائز اهمیت دانست و مطرح کرد: نخست اینکه همه باید در حوزه توسعه سریع‌تر حرکت کنیم و وعده‌ای که به مجامع مختلف برای توسعه و افزایش تولید با اعمال سیاست افزایش سرمایه‌ای داده‌ایم را جامه عمل بپوشانیم. انجام اقدامات اساسی‌تر برای حصول بازدهی بیشتر از ضروریات است و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا سود بیشتری برای انجام توسعه‌های آتی در اختیار داشته باشیم.

وی در ادامه موضوع مدیریت ترازنامه را از دیگر مباحث مهم در حوزه مالی و اقتصادی دانست و تصریح کرد: معاونت مالی و اقتصادی مسئول تمام اقلام ترازنامه و سود و زیان شرکت است. مدیریت قیمت تمام‌‌شده بسیار مهم است و باید این مسئله را به طور دقیق بررسی کنیم. اینکه نسبت به رقیبان در چه شرایطی قرار داریم و سرانه‌های تولید، کارایی و بهره‌وری مناسبی دارند یا خیر نیز به طور جدی نیاز به بررسی دارد.

مدیرعامل «فملی» ضمن اشاره به اهمیت بودجه‌ریزی عملیاتی، گفت: بودجه‌ریزی عملیاتی تا حدودی انجام شده است اما نیاز به تمرکز بیشتری دارد. در انجام امور باید منفعت سهامدار و شرکت را در نظر داشته باشیم و نسبت به انضباط مالی بیش از گذشته توجه کنیم.

رستمی اضافه کرد: انضباط فعلی مالی مورد تایید مدیریت نیست و باید بهتر از این باشد. نمی‌توان این را پذیرفت که فروش و صادرات زیر قیمت بازار بورس فلزات لندن باشد و رابطه ارز با فروش شرکت باید مدیریت شود.

شایان ذکر است که در پایان کیارش مهرانی نیز از زحمات و همکاری‌ مدیران در بخش‌های مختلف شرکت و معاونت تقدیر و تشکر کرد و شرکت مس با اهدای لوح تقدیر به معاون پیشین و اهدای حکم انتصاب به سرپرست معاونت مالی و اقتصادی شرکت مس، برای وی آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.