جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
معدن، تاروپود تاریخ ایران
09 تیر 1400 - 11:23
شناسه : 14571
سرزمین بزرگ ایران از دیرباز خاستگاه صنعتگران ماهر و کارآمدی بوده است که آوازه و محصول آنان اقصی نقاط جهان باستان را درنوردیده و به گواهی تاریخ، اقوام و ملل بسیاری زبان به تحسین آنان گشوده‌اند. بررسی ادبیات کهن ایران نشان از ارزش والا و جایگاه رفیع اهالی صنعت در فرهنگ این مرز و بوم دارد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، امیرحسین نادری مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری معادن و فلزات ضمن عرض تبریک به مناسبت روز صنعت و معدن، معدنکاری را رکنی مهم در تاریخ فرهنگ ملت شریف ایران دانست، در ادامه متن کامل این یادداشت را می‌خوانید:

شواهد تاریخی نشان می‌دهد؛ پیشینه معدنکاری در ایران دوشادوش با بین‌النهرین، آسیای صغیر، مصر و هند به هزاره پنجم پیش از میلاد بازمی‌گردد. این‌ها همه، بیانگر ریشه‌دار بودن صنعت و معدن در تاروپود تاریخ، فرهنگ، ارزش‌ها و باورهای ملت بزرگ ایران است.

از سوی دیگر، وجود منابع سرشار خدادادی در پهنه وسیع این سرزمین همراه با پتانسیل عظیم نیروی انسانی جوان، متخصص و توانمند می‌تواند در این دوران که کشور بزرگ اسلامی در اوج قله‌های اقتدار سیاسی، فرهنگی و امنیتی قرار دارد، نوید بخش تحولی مثبت در حوزه اقتصاد بوده و با شناخت و استفاده بجا از فرصت‌های پیش رو، گام‌های بلندی در راستای ثروت آفرینی و بهبود معیشت مردم برداشته شود.

روز صنعت و معدن فرصت مغتنمی است برای تاملی دوباره در بازشناخت قابلیت‌ها و اصلاح ساختارها و بهینه‌سازی فرایندها برای استفاده بهتر از منابع و فرصت‌ها در این عرصه، به ویژه آنکه این روزها با حضور پرشور ملت بزرگ ایران در حماسه انتخابات، نسیم تازه‌ای از تغییر و تحول در فضای سیاست‌گذاری و مدیریت کلان کشور وزیده و امید می‌رود در راستای تحقق شعار سال تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها شاهد اعتلا و شکوفایی بیشتر صنعت و معدن میهن بزرگ اسلامی در آینده‌ای نزدیک باشیم.

دهم تیر، روز ملی صنعت و معدن را به تمامی فعالان این عرصه تبریک و تهنیت عرض نموده و توفیق روزافزون همه خدمتگزاران و دلسوزان مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی را از درگاه حضرت احدیت مسئلت دارم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.