چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
معدن، نماد کار بی‌وقفه، غیرت و همت معدنکاران
01 خرداد 1400 - 16:15
شناسه : 12579
مدیرعامل شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان به مناسبت روز جهانی معدن پیامی صادر کرد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، منصور یزدی‌زاده مدیرعامل شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان ضمن گرامیداشت معدنکاران عزیزی که جان خود را در این راه از دست داده‌اند، حرکت چرخه صنعت را حاصل کار این معدنکاران دانست؛ متن کامل این یادداشت را در ادامه می‌خوانید:

روز جهانی معدن، واژه‌هایی همچون کار بی‌وقفه، غیرت و همت انسان‌هایی را تداعی می‌کند که با کم‌ترین ادعا و توقع به دل زمین می‌زنند، جان خود را به دست می‌گیرند و در اعماق زمین، روزی حلال از سنگ، استخراج می‌کنند. حاصل کار این معدنکاران، چرخه صنعت را به حرکت در می‌آورد و صنایع بسیاری مدیون همت والای این برادران زمین هستند.

در روز جهانی معدن شایسته است که این روز را به بلندهمتان معدنکار کشور تبریک بگوییم و از معدنکاران عزیزی که در این راه پر مشقت جان خود را از دست داده‌اند یاد کنیم و نامشان را همواره به عنوان اسطوره‌های تلاش و کسب روزی حلال در قلب و روحمان حک نماییم. در این روز مهم، همچنین باید یادآور شد که نام ذوب‌آهن اصفهان با معدن بسیار عجین است. در دهه ۴۰ این مجتمع عظیم صنعتی تاسیس شد تا کار اکتشاف معادن سنگ‌آهن و تجهیز آن‌ها برای تامین نیاز کشور را سازماندهی کند. فعالیت‌های این شرکت که به عنوان اولین واحد صنعتی کشور، معدنکاری به شکل مدرن را در ایران آغاز نمود، منجر به اکتشتاف معادن اصلی سنگ‌آهن کشور شد و به موازات آن اکتشاف معادن زغال‌سنگ نیز توسعه یافت.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.