سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
معدنکاران خراسان شمالی خانه‌نشین شدند
08 اسفند 1400 - 17:06
شناسه : 25160
رییس نظام مهندسی معدن خراسان شمالی گفت: در حال حاضر کار معدنکاری در پهنه جنوبی استان به علت بلاتکلیفی این پهنه تعطیل شده است.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مهدی سجادی رییس نظام مهندسی معدن خراسان شمالی با اشاره به اینکه پهنه جنوبی استان در سال ۱۳۹۲ به منظور شناسایی پتانسیل‌های معدنی بلوکه شد، اظهارداشت: مقرر شده بود تا این روند طی یکسال به پایان برسد، اما بعد از گذشت ۸ سال کار هنوز در این منطقه روند شناسایی ادامه دارد و این پهنه همچنان بلوکه است.

وی افزود: بلوکه و بلاتکلیف بودن این پهنه سبب شده تا طی این سال‌ها ۹ پروانه اکتشاف معدنی، ۹ گواهی کشف و ۹ پروانه بهره‌برداری صادر شود. همچنین تامین بودجه برای مطالعات ژئوفیزیک هوایی، تحلیل داده‌ها و… سبب شده تا مدت بلوکه ماندن این پهنه طولانی‌تر شود.

رییس نظام مهندسی معدن خراسان شمالی، گفت: از سوی دیگر این امر موجب شده تا بخش خصوصی نیز نتواند وارد کار شود و این معضل توان کار را نیز از سرمایه‌گذاران خصوصی گرفته است. علاوه بر این تاکنون ۱۶ منطقه در این پهنه به عنوان مناطق امیدبخش معرفی شده که متاسفانه کاری روی آن‌ها صورت نگرفته است.

سجادی بیان کرد: مساحت این استان ۲۸ هزار کیلومتر بوده که نیمی از آن در پهنه جنوبی استان قرار دارد و بلوکه شده است و نمی‌توان فعالیت‌های معدنکاری در آن انجام داد.

وی در پایان از واسطه‌گری بر سر پروانه‌های اکتشاف با بلوکه ماندن پهنه‌های معدنی در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: حضور واسطه‌گران سبب شده تا پروانه‌های اکتشاف (که قیمت چندانی ندارند) با قیمت‌های خیلی بالا و نجومی خرید و فروش شود. در همین راستا به دلیل اینکه قسمت جنوبی استان پتانسیل بهتری به لحاظ معادن دارد از خواستار تعیین تکلیف در این زمینه هستیم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.